Pokrivenú električkovú trať v Petržalke majú začať opravovať v stredu

Primátor dúfa, že takýchto poškodených miest nebude na novej električkovej trati viac, koľaje preto ešte raz skontrolujú.

ilustračné(Zdroj: m.smedata.sk)

BRATISLAVA. Zdeformovanú časť novej električkovej trate v bratislavskej Petržalke majú začať opravovať v stredu (29.6.) tak, aby spustenie električkovej dopravy začiatkom júla na tomto mieste nebolo ohrozené. Po komunikácii so zhotoviteľom stavebných prác o tom TASR informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Náklady na opravu budú hradené zo záruky, nie z rozpočtu mesta.

Primátor dúfa, že takýchto poškodených miest nebude na novej električkovej trati viac, koľaje preto ešte raz skontrolujú.

Hlavný zhotoviteľ prác spoločnosť Eurovia SK tvrdí, že porucha nastala na otvorenej jazdnej dráhe, ktorá sa nachádza v Petržalke v smere od Bosákovej ulice po obratisko. Na všetkých ostatných úsekoch tejto stavby prvej etapy električky do Petržalky je použitá pevná jazdná dráha a koľaj je kotvená do betónu.

"Zvlnenie nastalo vysokými horúčavami aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá dostatočne a v súlade s predpismi a normami. Nakoľko ale použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a realizácii, práve toto bolo príčinou vzniknutej deformácie," uviedla pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová s tým, že okamžite pristúpili k prácam na odstránenie poruchy, aby nebolo ohrozené plánované sprevádzkovanie trate.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, pre TASR uviedol, že súčasný stav na trati v Petržalke eviduje. Taktiež si želá, aby začali električky po Starom moste jazdiť v očakávanom termíne, a to začiatkom júla po dokončení kompletnej administratívy a zákonnej odvolacej lehoty.

Kolaudáciu električkovej trate na Starom moste a v Petržalke začal BSK začiatkom mája. Závažnejšie nedostatky na trati sa nezistili.

Prestavbu bratislavského Starého mosta po dvoch rokoch od jej začatia ukončili v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto.

 

 

 

 

gru sat

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 073
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 101
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 789
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 188
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 794
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 710
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 166
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 073
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 063