SME

Kraj zvažuje vstup do spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) uvažuje o tom, že nadobudne majetkovú účasť v spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) uvažuje o tom, že nadobudne majetkovú účasť v spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu.

Prípravu tohto zámeru dnes schválili aj krajskí poslanci. Spoločnosť Bus Transport, majoritný akcionár autobusového dopravcu Slovak Lines, totiž pripustila možnosť zvýšenia priamej kontroly BSK nad výdavkami na prímestskú autobusovú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zmyslom tejto ponuky je, že 56 percent, ktoré momentálne má Bus Transport, by bolo možné previesť na BSK. Samozrejme, s tým, že bude pravdepodobne vytvorená nová spoločnosť, ktorá bude len pre regionálnu autobusovú dopravu," uviedol pre TASR podpredseda BSK Martin Berta.

SkryťVypnúť reklamu

Diskusia sa začína

Bratislavská župa by tak mohla získať kapitálovú účasť na samostatnej spoločnosti, vyčlenenej zo Slovak Lines, ktorá by prevádzkovala výlučne prímestskú autobusovú dopravu a vlastnila majetok potrebný pre naplnenie výkonov vo verejnom záujme.

"Toto uznesenie je len preto, aby začala diskusia na túto tému a urobil sa návrh, ako to má cele prebehnúť tak, aby nevznikli pochybnosti," podotkol Berta.

Ak by sa však tento zámer podarilo naplniť, BSK by získal priamu kontrolu nad výkonmi vo verejnom záujme identickým spôsobom ako napríklad hlavné mesto nad Dopravným podnikom Bratislava. "Výhodou pre BSK by bola v každom prípade úspora finančných prostriedkov vynakladaných na výplatu primeraného zisku. Súčasne by BSK získal priamy vplyv na tvorbu systému Bratislavskej integrovanej dopravy, kde je Slovak Lines dnes dominantným dopravcom v Bratislavskom kraji," uvádza v dôvodovej správe bratislavská župa.

SkryťVypnúť reklamu

Slovak Lines

Slovak Lines realizuje výkony vo verejnom záujme pre BSK v súlade s platnou zmluvou, ktorá je platná do roku 2021. Dopravca ročne najazdí pre župu približne 12,7 milióna kilometrov. Výška celkovej ročnej dotácie BSK pre prímestskú dopravu sa pohybovala v roku 2014 na úrovni 8.579.380 eur a minulý rok bola táto suma 8.370.563 eur.

BSK a Slovak Lines už niekoľko rokov diskutujú o primeranosti a efektívnosti výdavkov župy vynakladaných na prímestskú autobusovú dopravu. Obidve strany pritom vnímajú potrebu hľadania dlhodobo udržateľného modelu fungovania prímestskej autobusovej dopravy tak, aby bola efektívna, udržateľná a motivujúca.

Spoločnosť Slovak lines je vo vlastníctve 56 % súkromnou spoločnosťou Bus Transport, s.r.o., a 44 % štátnou spoločnosťou MH Manažment, a. s.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

gru sat

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 364
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 776
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 906
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 596
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 169
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 678
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 508
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 375
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 571
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 369
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 061
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu