SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Kraj zvažuje vstup do spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) uvažuje o tom, že nadobudne majetkovú účasť v spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) uvažuje o tom, že nadobudne majetkovú účasť v spoločnosti prevádzkujúcej prímestskú autobusovú dopravu.

Prípravu tohto zámeru dnes schválili aj krajskí poslanci. Spoločnosť Bus Transport, majoritný akcionár autobusového dopravcu Slovak Lines, totiž pripustila možnosť zvýšenia priamej kontroly BSK nad výdavkami na prímestskú autobusovú dopravu.

"Zmyslom tejto ponuky je, že 56 percent, ktoré momentálne má Bus Transport, by bolo možné previesť na BSK. Samozrejme, s tým, že bude pravdepodobne vytvorená nová spoločnosť, ktorá bude len pre regionálnu autobusovú dopravu," uviedol pre TASR podpredseda BSK Martin Berta.

Skryť Vypnúť reklamu

Diskusia sa začína

Bratislavská župa by tak mohla získať kapitálovú účasť na samostatnej spoločnosti, vyčlenenej zo Slovak Lines, ktorá by prevádzkovala výlučne prímestskú autobusovú dopravu a vlastnila majetok potrebný pre naplnenie výkonov vo verejnom záujme.

"Toto uznesenie je len preto, aby začala diskusia na túto tému a urobil sa návrh, ako to má cele prebehnúť tak, aby nevznikli pochybnosti," podotkol Berta.

Ak by sa však tento zámer podarilo naplniť, BSK by získal priamu kontrolu nad výkonmi vo verejnom záujme identickým spôsobom ako napríklad hlavné mesto nad Dopravným podnikom Bratislava. "Výhodou pre BSK by bola v každom prípade úspora finančných prostriedkov vynakladaných na výplatu primeraného zisku. Súčasne by BSK získal priamy vplyv na tvorbu systému Bratislavskej integrovanej dopravy, kde je Slovak Lines dnes dominantným dopravcom v Bratislavskom kraji," uvádza v dôvodovej správe bratislavská župa.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovak Lines

Slovak Lines realizuje výkony vo verejnom záujme pre BSK v súlade s platnou zmluvou, ktorá je platná do roku 2021. Dopravca ročne najazdí pre župu približne 12,7 milióna kilometrov. Výška celkovej ročnej dotácie BSK pre prímestskú dopravu sa pohybovala v roku 2014 na úrovni 8.579.380 eur a minulý rok bola táto suma 8.370.563 eur.

BSK a Slovak Lines už niekoľko rokov diskutujú o primeranosti a efektívnosti výdavkov župy vynakladaných na prímestskú autobusovú dopravu. Obidve strany pritom vnímajú potrebu hľadania dlhodobo udržateľného modelu fungovania prímestskej autobusovej dopravy tak, aby bola efektívna, udržateľná a motivujúca.

Spoločnosť Slovak lines je vo vlastníctve 56 % súkromnou spoločnosťou Bus Transport, s.r.o., a 44 % štátnou spoločnosťou MH Manažment, a. s.

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 

 

gru sat

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  3. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  2. Compliance – who should be responsible?
  3. Employee's age as a new ground for notice of termination
  4. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  5. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 026
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 13 990
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 649
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 235
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 245
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 053
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 080
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 057
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 908
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 318
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 880
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 738
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 522
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 376
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 703
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 688
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu