SME

Mostu Apollo chýba kolaudácia

Dominantu hlavného mesta vodiči, cyklisti a chodci využívajú už takmer jedenásť rokov Odborník hovorí, že  na bezpečnosť premávky tento fakt nemá žiaden vplyv.¶

(Zdroj: FOTO - ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Dokončili ho pred desiatimi rokmi. Stal sa jednou z dominánt hlavného mesta, keď zároveň pomohol doprave medzi Petržalkou a Ružinovom. Po desiatich rokoch od jeho dokončenia sa však vyskytol problém. Stavba mosta Apollo nie je úplne skolaudovaná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Z celkového počtu viac ako sto objektov neboli skolaudované z objektívnych príčin dva objekty,“ vraví hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Ivana Skokanová.

Bezpečná preprava

Dôvodom, prečo Apollo nie je dodnes úplne skolaudované, je podľa Skokanovej prebiehajúci súdny spor. Hovorkyňa magistrátu vraví, že stavba sa preto v určitom úseku nestavala podľa pôvodnej dokumentácie.

SkryťVypnúť reklamu

To, že most Apollo nie je úplne skolaudovaný, znamená, že niektoré jeho časti sú dnes len v predčasnom užívaní.

„Na bezpečnosť premávky to nemá žiadny vplyv,“ konštatoval dopravný analytik Jozef Drahovský. Upozornil, že ak by to malo vplyv na bezpečnosť premávky, komisia by predčasné užívanie mosta nikdy nepovolila.

Most Apollo, ktorý otvorili pred takmer jedenástimi rokmi, je dôležitou pomocou pre hlavné mesto. Spája totižto dve dôležité mestské časti – Petržalku s Ružinovom.

Navyše motoristom skvalitnil cestovanie aj do Starého a Nového Mesta a trasovanie mestskej hromadnej dopravy. V budúcnosti by po ňom dokonca mohli chodiť trolejbusy do Petržalky.

Denne po moste prejde 47-tisíc áut, pričom v dopravnej špičke ide približne o tritisíc vozidiel za jednu hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Kto za to môže

Investorom stavby bratislavskej dominanty bola metská spoločnosť Metro.

V čase výstavby mosta jej akcionármi boli magistrát hlavného mesta a ministerstvo dopravy. Keď sa most dokončil, ministrom dopravy bol Pavol Prokopovič z SDKÚ-DS.

Nejde o jediný problém, ktorý s mostom Apollo je. Keďže sa úplne neskolaudoval, nezaplatila sa zaň ani daň z pridanej hodnoty. Celkovo ide o sumu sedem miliónov eur.

„Nezaplatenú výšku dane z pridanej hodnoty bude musieť uhradiť spoločnosť Metro,“ vraví Skokanová.

Šéf dopravnej komisie mestského zastupiteľstva Jozef Uhler však mesto upodozrieva. Pre RTVS v minulosti povedal, že daň bude musieť v konečnom dôsledku zaplatiť mesto, a nie firma, ktorá bola investorom mosta Apollo.

„Firma Metro na to nemá,“ skonštatoval. Uhler sa vtedy chcel na dopravnej komisii mestského parlamentu spolu s ostatnými poslancami rozprávať so šéfom spoločnosti Vladimírom Michálekom aj o budúcnosti mestskej firmy.

SkryťVypnúť reklamu

„Budeme sa snažiť dospieť k záveru, či má tá firma pre mesto opodstatnenie, alebo ju zrušíme,“ skonštatoval minulý týždeň pre RTVS.

Možno čoskoro

Mesto spolu s firmou však sľubuje aktívne riešenie. Kedy a ako to urobí, nie je jasné. Metro napísalo, že situáciu s vedením hlavného mesta rieši. Rovnaké stanovisko poslalo aj mesto.

Problém by sa však mohol vyriešiť čoskoro. Michálek pre RTVS povedal, že súdny spor by sa mohol ukončiť.

Spoločnosť podľa neho hľadá aj spôsob, ako nezaplatenú daň zaplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 370
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 680
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 843
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 075
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 646
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 710
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 346
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 736
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 309
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 853
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 109
  4. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 441
  5. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 6 833
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 475
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 684
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 739
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu