Mesto pripravuje manuál umiestňovania reklamných zariadení

Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto pripravuje manuál umiestňovania a posudzovania reklamných zariadení vo verejnom priestore. Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Občianski aktivisti tento krok vítajú, podľa nich je vytvorenie tohto materiálu kľúčové pre posun regulácie vonkajšej reklamy smerom od impulzívnych jednorazových zásahov.

Viedeň, Berlín aj Praha

Bratislavský magistrát vychádza pri príprave manuálu z podobných materiálov z Viedne, Berlína, Prahy či Zürichu. "Mesto musí mať jasnú víziu a koncepciu rozvoja mesta a v tejto súvislosti si musí definovať, kde a aké reklamy sa môžu či nemôžu nachádzať. Za účelom ochrany a nastavenia pravidiel vo verejných priestoroch sme pripravili už aj manuál k umiestňovaniu predajných stánkov a máme ambíciu ísť ešte ďalej," uviedol prostredníctvom sociálnej siete primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky pre TASR uviedol, že pripravovaný manuál bude účinným nástrojom len vtedy, ak bude kvalitne spracovaný a bude rešpektovaný nielen úradníkmi na magistráte, ale najmä reklamnými spoločnosťami. "Verím, že bude obsahovať efektívne sankčné mechanizmy, ktoré potrestajú prípadne narušenie princípov uvedených v tomto materiáli. Len tak si totiž vybuduje podobný manuál rešpekt nielen u tých, ktorí ho majú dodržiavať, ale ktorí ho majú aj presadzovať," skonštatoval.

Regulácia

V centre Bratislavy je podľa jeho slov potrebné prísnejšie regulovať rôzne veľkorozmerné plachty, ktoré sú vešané na budovy. Za dôležité považuje aj definovanie vyššej sumy za prenájom priestoru pre umiestňovanie reklamy v lukratívnych častiach centra mesta. "Tak bude možné nielen reklamu efektívne regulovať, ale aj získať prostriedky do mestského rozpočtu navyše. Určite by sa na magistráte mali zamyslieť nad prísnejšou reguláciou reklamy jednotlivých prevádzok v centre mesta," skonštatoval s tým, že úplnou minulosťou v uliciach Starého Mesta by mali byť bilbordy.

"V prípade zvyšku mesta potrebujeme férovú cenovú mapu, ktorá zohľadní lukratívnosť jednotlivých verejných priestorov. Trnavské mýto či výpadovky z mesta sú totiž pre reklamné spoločnosti zaujímavé a mali by preto v týchto priestoroch platiť viac ako napríklad v okrajových uliciach," priblížil Čupka, podľa ktorého je potrebné definovať koncentráciu reklamy v Bratislave aj z pohľadu vodiča.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 626
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 173
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 792
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 482
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 219
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 216
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 110
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 073
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 065