Mesto pripravuje manuál umiestňovania reklamných zariadení

Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto pripravuje manuál umiestňovania a posudzovania reklamných zariadení vo verejnom priestore. Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Občianski aktivisti tento krok vítajú, podľa nich je vytvorenie tohto materiálu kľúčové pre posun regulácie vonkajšej reklamy smerom od impulzívnych jednorazových zásahov.

Viedeň, Berlín aj Praha

Bratislavský magistrát vychádza pri príprave manuálu z podobných materiálov z Viedne, Berlína, Prahy či Zürichu. "Mesto musí mať jasnú víziu a koncepciu rozvoja mesta a v tejto súvislosti si musí definovať, kde a aké reklamy sa môžu či nemôžu nachádzať. Za účelom ochrany a nastavenia pravidiel vo verejných priestoroch sme pripravili už aj manuál k umiestňovaniu predajných stánkov a máme ambíciu ísť ešte ďalej," uviedol prostredníctvom sociálnej siete primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky pre TASR uviedol, že pripravovaný manuál bude účinným nástrojom len vtedy, ak bude kvalitne spracovaný a bude rešpektovaný nielen úradníkmi na magistráte, ale najmä reklamnými spoločnosťami. "Verím, že bude obsahovať efektívne sankčné mechanizmy, ktoré potrestajú prípadne narušenie princípov uvedených v tomto materiáli. Len tak si totiž vybuduje podobný manuál rešpekt nielen u tých, ktorí ho majú dodržiavať, ale ktorí ho majú aj presadzovať," skonštatoval.

Regulácia

V centre Bratislavy je podľa jeho slov potrebné prísnejšie regulovať rôzne veľkorozmerné plachty, ktoré sú vešané na budovy. Za dôležité považuje aj definovanie vyššej sumy za prenájom priestoru pre umiestňovanie reklamy v lukratívnych častiach centra mesta. "Tak bude možné nielen reklamu efektívne regulovať, ale aj získať prostriedky do mestského rozpočtu navyše. Určite by sa na magistráte mali zamyslieť nad prísnejšou reguláciou reklamy jednotlivých prevádzok v centre mesta," skonštatoval s tým, že úplnou minulosťou v uliciach Starého Mesta by mali byť bilbordy.

"V prípade zvyšku mesta potrebujeme férovú cenovú mapu, ktorá zohľadní lukratívnosť jednotlivých verejných priestorov. Trnavské mýto či výpadovky z mesta sú totiž pre reklamné spoločnosti zaujímavé a mali by preto v týchto priestoroch platiť viac ako napríklad v okrajových uliciach," priblížil Čupka, podľa ktorého je potrebné definovať koncentráciu reklamy v Bratislave aj z pohľadu vodiča.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 626
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 940
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 921
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 496
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 492
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 057
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 475
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 537
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 533
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 187

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop