Mesto pripravuje manuál umiestňovania reklamných zariadení

Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto pripravuje manuál umiestňovania a posudzovania reklamných zariadení vo verejnom priestore. Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Občianski aktivisti tento krok vítajú, podľa nich je vytvorenie tohto materiálu kľúčové pre posun regulácie vonkajšej reklamy smerom od impulzívnych jednorazových zásahov.

Viedeň, Berlín aj Praha

Bratislavský magistrát vychádza pri príprave manuálu z podobných materiálov z Viedne, Berlína, Prahy či Zürichu. "Mesto musí mať jasnú víziu a koncepciu rozvoja mesta a v tejto súvislosti si musí definovať, kde a aké reklamy sa môžu či nemôžu nachádzať. Za účelom ochrany a nastavenia pravidiel vo verejných priestoroch sme pripravili už aj manuál k umiestňovaniu predajných stánkov a máme ambíciu ísť ešte ďalej," uviedol prostredníctvom sociálnej siete primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky pre TASR uviedol, že pripravovaný manuál bude účinným nástrojom len vtedy, ak bude kvalitne spracovaný a bude rešpektovaný nielen úradníkmi na magistráte, ale najmä reklamnými spoločnosťami. "Verím, že bude obsahovať efektívne sankčné mechanizmy, ktoré potrestajú prípadne narušenie princípov uvedených v tomto materiáli. Len tak si totiž vybuduje podobný manuál rešpekt nielen u tých, ktorí ho majú dodržiavať, ale ktorí ho majú aj presadzovať," skonštatoval.

Regulácia

V centre Bratislavy je podľa jeho slov potrebné prísnejšie regulovať rôzne veľkorozmerné plachty, ktoré sú vešané na budovy. Za dôležité považuje aj definovanie vyššej sumy za prenájom priestoru pre umiestňovanie reklamy v lukratívnych častiach centra mesta. "Tak bude možné nielen reklamu efektívne regulovať, ale aj získať prostriedky do mestského rozpočtu navyše. Určite by sa na magistráte mali zamyslieť nad prísnejšou reguláciou reklamy jednotlivých prevádzok v centre mesta," skonštatoval s tým, že úplnou minulosťou v uliciach Starého Mesta by mali byť bilbordy.

"V prípade zvyšku mesta potrebujeme férovú cenovú mapu, ktorá zohľadní lukratívnosť jednotlivých verejných priestorov. Trnavské mýto či výpadovky z mesta sú totiž pre reklamné spoločnosti zaujímavé a mali by preto v týchto priestoroch platiť viac ako napríklad v okrajových uliciach," priblížil Čupka, podľa ktorého je potrebné definovať koncentráciu reklamy v Bratislave aj z pohľadu vodiča.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 215
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 551
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 846
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 053
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 778
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 872
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 409
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 923
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 460
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 299