Mesto pripravuje manuál umiestňovania reklamných zariadení

Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto pripravuje manuál umiestňovania a posudzovania reklamných zariadení vo verejnom priestore. Predložený by už mohol byť na júnové mestské zastupiteľstvo.

Občianski aktivisti tento krok vítajú, podľa nich je vytvorenie tohto materiálu kľúčové pre posun regulácie vonkajšej reklamy smerom od impulzívnych jednorazových zásahov.

Viedeň, Berlín aj Praha

Bratislavský magistrát vychádza pri príprave manuálu z podobných materiálov z Viedne, Berlína, Prahy či Zürichu. "Mesto musí mať jasnú víziu a koncepciu rozvoja mesta a v tejto súvislosti si musí definovať, kde a aké reklamy sa môžu či nemôžu nachádzať. Za účelom ochrany a nastavenia pravidiel vo verejných priestoroch sme pripravili už aj manuál k umiestňovaniu predajných stánkov a máme ambíciu ísť ešte ďalej," uviedol prostredníctvom sociálnej siete primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky pre TASR uviedol, že pripravovaný manuál bude účinným nástrojom len vtedy, ak bude kvalitne spracovaný a bude rešpektovaný nielen úradníkmi na magistráte, ale najmä reklamnými spoločnosťami. "Verím, že bude obsahovať efektívne sankčné mechanizmy, ktoré potrestajú prípadne narušenie princípov uvedených v tomto materiáli. Len tak si totiž vybuduje podobný manuál rešpekt nielen u tých, ktorí ho majú dodržiavať, ale ktorí ho majú aj presadzovať," skonštatoval.

Regulácia

V centre Bratislavy je podľa jeho slov potrebné prísnejšie regulovať rôzne veľkorozmerné plachty, ktoré sú vešané na budovy. Za dôležité považuje aj definovanie vyššej sumy za prenájom priestoru pre umiestňovanie reklamy v lukratívnych častiach centra mesta. "Tak bude možné nielen reklamu efektívne regulovať, ale aj získať prostriedky do mestského rozpočtu navyše. Určite by sa na magistráte mali zamyslieť nad prísnejšou reguláciou reklamy jednotlivých prevádzok v centre mesta," skonštatoval s tým, že úplnou minulosťou v uliciach Starého Mesta by mali byť bilbordy.

"V prípade zvyšku mesta potrebujeme férovú cenovú mapu, ktorá zohľadní lukratívnosť jednotlivých verejných priestorov. Trnavské mýto či výpadovky z mesta sú totiž pre reklamné spoločnosti zaujímavé a mali by preto v týchto priestoroch platiť viac ako napríklad v okrajových uliciach," priblížil Čupka, podľa ktorého je potrebné definovať koncentráciu reklamy v Bratislave aj z pohľadu vodiča.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 267
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 924
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 118
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 770
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 965
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 794
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 618
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976