SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Mesto osadí na Starý most viac košov

Aby bol Starý most skutočne mostom, akým má byť, musí mať električku, zastávky a smetné koše

Na vynovenom Starom moste nechali za sebou odkaz už aj „grafiťáci“.Na vynovenom Starom moste nechali za sebou odkaz už aj „grafiťáci“. (Zdroj: Martina Chudá)

BRATISLAVA. Smeti v Dunaji neskončia. Bratislavský magistrát totiž doplní na Starom moste smetné koše.

Viacerí ľudia, ktorí mostom prechádzali tesne po jeho otvorení, upozorňovali na to, že nemajú kam odhodiť odpadky. Nedostatok košov potvrdili aj preplnené nádoby so smeťami rozsypanými vedľa nich hneď prvý víkend po otvorení mosta.

Smetné koše sa totiž nachádzali len na vyhliadkach v strede mosta. Na každej dva kusy, takže dokopy bolo na Starom moste osem smetných nádob. Na začiatku a konci mosta však neboli žiadne. Rovnako ani na električkových zastávkach v Petržalke tesne pri moste.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto však prisľúbilo doplniť na moste a v jeho okolí pri zastávkach dokopy 16 smetných košov.

„Popri pešom chodníku by zavadzali, keďže ide o frekventovanú časť mosta, takže ich chceme dať hlavne na terasy a na začiatok mosta,“ spresnila Orthová.

Keďže smetné koše podľa Skokanovej na výhľadových balkónoch mosta nestačia, doplnili už štyri smetné nádoby aj pred vstupom na lávky pre peších na moste z oboch strán.

Smetné koše na Starom moste sa v súčasnosti vyprázdňujú podľa Skokanovej raz za deň. Pre rovnanie, smetné koše v historickom centre mesta trikrát denne.

Na jednu zabudli, postavia rovno dve

Projekt mosta nepočítal ani s vybudovaním novej električkovej zastávky medzi Kamenným a Šafárikovým námestím smerom do Petržalky. Mesto však už na zabudnutej zastávke pracuje. „Bol už aj vysúťažený dodávateľ na projektovú dokumentáciu a v dohľadnom čase sa  zastávku doplní,“ povedala z referátu stratégií magistrátu Monika Orthová.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardne sa zastávky mestskej hromadnej dopravy podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Ivany Skokanovej stavajú zhruba štyristo metrov od seba. Úsek bez zastávky smerom z Obchodnej na Štúrovu ulicu má však kilometer. Preto mesto plánuje zastávku dobudovať.

Namiesto jednej električkovej zastávky však magistrát plánuje podľa Orthovej vystavať hneď dve. Jednu pri Manderláku oproti Starej tržnici a druhú na Kamennom námestí. Tá by mala stáť oproti existujúcej zastávke na námestí, ktorá obsluhuje električky smerom na Americké námestie.

„Veľmi by mi pomohlo, keby tam dali zastávku a stáli tam aj ostatné linky. Bývam v Dúbravke a s taškami s nákupom chodím až na vedľajšiu ulicu, na Jesenaského,“ hovorí bratislavská seniorka Milka Horváthová.

S dvoma zastávkami sa počíta preto, lebo do Petržalky budú jazdiť dve linky. Spoj číslo 1 bude premávať z hlavnej železničnej stanice a spoj číslo 3 z Rače.

SkryťVypnúť reklamu

Obe budú mať v Petržalke konečnú na Bosákovej ulici. Mesto ale plánuje električkovú trať do dvoch rokov predĺžiť až po Janíkov dvor. Pribudnúť by potom mali do Petržalky viaceré linky, napríklad a j z Ružinova.

Cena zastávok zostáva nateraz tajná

Električka by mala po Starom moste začať premávať v júli. Ešte pred tým, než sa ale Bratislavčania odvezú električkou do Petržalky, voziť sa budú môcť smerom od Mosta SNP na Kamenné námestie cez Šafárikovo námestie. Sprejazdnenie Vajanského nábrežia a Štúrovej ulice je totiž naplánované na jún. Rovnako ako pri električke do Petržalky, aj tu sa čaká na skolaudovanie trate.

Koľko má výstavba nových električkových zastávok stáť a kedy by ich mohli Bratislavčania využívať, Skokanová povedať nechcela. Vo svojom vyjadrení na rozdiel od kolegyne Orthovej hovorí však o zastávke v jednotnom čísle. „Do sfinalizovania celého projektu a umiestnenia zastávky sa nebudeme k projektu vyjadrovať,“ uzavrela.

Podľa informácií od Skokanovej pre denník Nový čas však malo mesto z rozpočtu na výstavbu jednej zastávky vyčleniť 200-tisíc eur. Túto sumu na naše otázky Skokanová nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.

K projektu sa nechcel vyjadriť ani stavebník, banskobystrická firma Ipos. „My ako projektanti nemáme oprávnenie sa k tomu vyjadrovať, nie je to súčasťou zmluvy. Je zaužívaný zvyk, že za projektovú dokumentáciu sa vždy vyjadruje ten, kto si o ju objednal,“ povedal konateľ firmy Igor Chylo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Cenami prenájmov hýbe vysoký dopyt, ponuka klesla o viac ako 40%
  2. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  7. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  8. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 154
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 201
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 117
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 998
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 918
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 151
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 968
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 439
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 267
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 348
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 921
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 860
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 4 159
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 665
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 644
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 070
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
SkryťZatvoriť reklamu