Lanárenie mladých ľudí za „volanty“ električiek je pochopiteľné. Skúseným „električkárom“ treba predsa nájsť nástupcov.
No povedzme si na rovinu: povolanie vodiča v MHD nepatrí medzi vysnívané práce. Teda ak má človek viac ako šesť rokov. A tak prišiel dopravca s radikálnou ponukou brigády pre vysokoškolákov. Zaplatí im výcvik, lekársku prehliadku i psychologické testy. Hrá to na nich dobre. Okrem rovnakého zárobku na hodinu, ako dostáva vodič na plný úväzok, si totiž môžu študenti poskladať harmonogram jázd podľa rozvrhu v škole.
Pochopiteľné je aj to, že dopravca chce, aby uňho mladí zostali pracovať aj po škole. Tu to však začína škrípať. Je správne, aby Bratislavčanov vozili vyštudovaní lekári, právnici či učitelia? Niečo tu nehrá.
Šoférov by mal dopravca asi radšej hľadať v stredných školách či na úradoch práce. Otázne totiž je, či by pre neho nebolo múdrejšie staviť na dlhodobejších zamestnancov ako len na brigádnikov a investíciu na ich výcvik len tak ne-spláchnuť dolu vodou.