Most Apollo nie je úplne skolaudovaný, visí tu vysoká DPH

Za most Apollo stále nie je zaplatená DPH sedem miliónov eur. Kým most nie je úplne skolaudovaný, platiť sa nemusí.

Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší.(Zdroj: SME - MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Bratislavský Most Apollo nie je ani po desiatich rokoch užívania úplne skolaudovaný a stále je v predbežnom užívaní. Stále tu visí aj dlh sedem miliónov eur z nezaplatenej DPH.

Pred novinármi to priznal bratislavský primátor Ivo Nesrovnal, ktorý však tvrdí, že nezaplatená DPH je na pleciach spoločnosti Metro Bratislava, ktorá most financovala. Informáciu o nezaplatenej DPH za Most Apollo ako prvý priniesol Rozhlas a televízia Slovenska - RTVS v dnešnej rozhlasovej relácii Radiožurnál.

Dočasné užívanie

Firma Metro Bratislava zatiaľ podľa bratislavského mestského poslanca a predsedu dopravnej komisie Jozefa Uhlera zaplatiť DPH nemusí, keďže most je ešte v dočasnom užívaní.

"Nikto nemá záujem, aby sa to skolaudovalo, pretože most je funkčný a DPH sa neplatila," vyjadril sa poslanec s tým, že túto tému bude treba otvoriť, no až keď bude mesto v lepšej finančnej kondícii. Uhler tvrdí, že DPH skončí zrejme na pleciach mesta, pretože spoločnosť Metro Bratislava na to nemá peniaze. Primátor Nesrovnal to však nepripúšťa a hovorí, že nositeľom zmluvnej povinnosti je spoločnosť Metro Bratislava. Hlavné mesto je pritom v podniku väčšinovým vlastníkom.

Dôvod? Spor

Most Apollo sa podľa firmy Metro Bratislava nepodarilo doteraz skolaudovať pre neukončený spor so súkromníkom. Ten si na jednom z pozemkov v okolí mosta postavil príbytok, no ako pre RTVS priblížil riaditeľ Metro Bratislava Vladimír Michálek, v súčasnosti už podnik so súkromníkom spejú k dohode. Podľa Micháleka by zaplatenie DPH po skolaudovaní mosta magistrátom mohla byť jedna z alternatív, dodáva však, že možností je viac.

"Každá akciová spoločnosť má nejaký majetok, a aj táto spoločnosť má majetok. Čiže tých alternatív je viacero," uviedol v rozhlasovom spravodajstve šéf mestskej akciovky Metro Bratislava. Zároveň pripustil, že ak by daň ostala na pleciach Metra, spoločnosť by mohla čiastočne predať majetok. Mestskí poslanci však majú už onedlho rozhodovať o budúcnosti podniku, keďže podľa nich je v dlhodobej strate.

Od roku 2002

Základný kameň mosta Apollo položili 17. decembra 2002, výstavba sa oficiálne začala vo februári 2003. Jeho výstavba trvala 31 mesiacov, slávnostne ho otvorili 4. septembra 2005. Investorom výstavby mosta Apollo bola spoločnosť Metro Bratislava a projektantmi Dopravoprojekt a Pio Keramoprojekt Trenčín.

Stavba mosta sa pripravovala od roku 1998. Senzáciou pri výstavbe mosta Apollo bolo otáčanie mostovej a podpornej konštrukcie, ktorá váži približne 8 000 ton. Celková dĺžka premostenia, vrátane estakád, je 854 metrov. Hlavný mostný objekt Apolla meria 517 metrov, nad Dunajom je 294 metrov oceľovej konštrukcie mosta. Oceľový oblúk Apolla je dlhý 231 metrov a vysoký 36 metrov. Most Apollo už získal aj viaceré ocenenia - v roku 2005 získal cenu európskej Asociácie oceľových konštrukcií a o rok neskôr cenu Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo OPAL Awards.
 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 486
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 471
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 029
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 864
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 606
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 154
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 035
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 569