Čakajú na doklady pre spustenie električky na Starom moste

Ak dnes Bratislavský samosprávny kraj (BSK) dostane kladné stanoviská od dotknutých orgánov a aj chýbajúce doklady od stavebníka, vydá povolenie na užívanie a skúšobnú prevádzku.

(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Ak dnes Bratislavský samosprávny kraj (BSK) dostane kladné stanoviská od dotknutých orgánov a aj chýbajúce doklady od stavebníka, vydá povolenie na užívanie a skúšobnú prevádzku električky na bratislavskom Starom Moste.

Ako na dnešnom miestnom zisťovaní, ktoré je posledným aktom pred kolaudačným rozhodnutím, povedal predseda BSK Pavol Frešo, zákonná lehota je tridsať dní, keď čakajú na to, či sa niektorý dotknutý orgán odvolá.

Chýbajúce doklady

Po zrekonštruovanom Starom moste sa verejnosť prvýkrát prešla vo štvrtok 19. mája, keď ho vedenie hlavného mesta otvorilo pre peších a cyklistov. Cez Starý most až do Petržalky sa však električkou bude možné dostať pravdepodobne až začiatkom júla. Brehy Dunaja by potom mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Ako ďalej Frešo pred novinármi pripomenul, kraju chýbajú ešte tri doklady ku kolaudácii.

Chýbajúce doklady, ktoré Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad pre električkové a trolejbusové dráhy nedostal od Hlavného mesta Bratislava sa týkajú úradných skúšok elektrických zariadení. Podľa Freša súvisia s bezpečnosťou a ešte dnes ich môžu doložiť. Ak ich mesto nepošle, lehoty sa budú predlžovať. „Myslím si však, že to dnes dodajú,“ spomenul predseda BSK.

Ako dnes povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, kolaudácia sa začala 20. januára a podarilo sa skolaudovať Štúrovu ulicu, Starý most pre peších a cyklistov a aj petržalskú stranu. „Mesto podalo všetky potvrdenia a všetky doklady, ktoré malo, teraz kolaudujú už iba koľajový zvršok na Starom moste. Kolaudačným orgánom je Bratislavský samosprávny kraj a my dúfame, že to spravia čo najrýchlejšie. Doklad, o ktorom je reč je potvrdenie revíznej správy dráhového úradu. Je to organizácia, s ktorou nemá mesto nič spoločné, je to organizácia ministerstva dopravy, čiže mesto to nemá v rukách. My sme dali všetko, čo sme mali dať, toto je vec nezávislá a mimo kompetencií mesta,“ vysvetlil Nesrovnal.

Od decembra 2013

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku.

Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka. Kolauduje sa vyše 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní. Okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava.




 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 530
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 852
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 129
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 013
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 967
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 775
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 524
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890