S rekonštrukciou trate v Karlovej Vsi sa čaká

Termín prestavby známy zatiaľ nie je. Isté je len to, že miesto nástupísk sa nezmení.

Podobnú rekonštrukciu zažila pred dvoma rokmi Dúbravka(Zdroj: FOTO - ARCHÍV SME)

KARLOVA VES. Pre plánovanú rekonštrukciu električkovej trate sa mali presúvať aj zastávky v blízkosti Námestia sv. Františka. Tie však zostávajú na svojom pôvodnom mieste. 

S nástupiskami sa hýbať nebude 

Projektanti chceli presunutím zastávky zvýšiť bezpečnosť chodcov, ktorí prechádzajú cez priechod. 

Zmena polohy zastávok električiek bola navrhnutá tak, aby boli umiestnené čelom k sebe. Zastávka v smere do centra by sa tak posunula o 63 metrov k zastávke Borská, smerom do Dúbravky.

Vedenie Karlovej Vsi však s presunom nástupísk nesúhlasilo. „Nielen preto, že cestujúci sú zvyknutí chodiť k priechodu, ale aj s ohľadom na architektúru Námestia sv. Františka, ktorej súčasťou je riešenie prístupu na zastávky,“ informoval hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes. 

Magistrát mestskej časti vyhovel. „Na základe dohody s mestskou časťou Karlova Ves, sme požiadali projektanta, aby zastávka zostala na pôvodnom mieste,” uviedla tlačová referentka bratislavského magistrátu Katarína Kohútiková.

Prestavba až po Dúbravku

Nástupiská mali premiestniť pre prestavbu električkovej trate v úseku od tunela pod Hradným vrchom až po križovatku ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou a Bagarovou. Teda až po začiatok už zmodernizovanej Dúbravskej radiály.

Tú otvorili koncom roka 2014 tesne pred komunálnymi voľbami, pričom mnohí jej dodnes vyčítajú viaceré nedostatky. Ide napríklad o chýbajúce bezbariérové prístupy či chaotický informačný systém osadený na zastávkach.

Investorom obnovy električkovej trate v Karlovej Vsi je mesto. Odhadované náklady na modernizáciu takmer sedemkilometrového úseku predstavujú približne 56 miliónov eur. „Táto suma sa ešte môže zmeniť na základe výsledkov verejného obstarávania,“ povedala Kohútiková.

Bude prestavba meškať? 

Územné rozhodnutie na modernizáciu trate bolo vydané 11. decembra 2015. Kedy sa však začnú stavebné práce, je zatiaľ otázne. Plánom bolo začať do konca tohto roku. 

„Pre stavbu radiály prebieha povoľovacie konanie. Keďže proti rozhodnutiu podali účastníci konania odvolanie, územné rozhodnutie ešte nenadobudlo právoplatnosť,“ tvrdí Kohútiková. 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 138
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 728
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 190
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 467
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 740
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 274
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 209
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 141
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 955
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891