S rekonštrukciou trate v Karlovej Vsi sa čaká

Termín prestavby známy zatiaľ nie je. Isté je len to, že miesto nástupísk sa nezmení.

Podobnú rekonštrukciu zažila pred dvoma rokmi Dúbravka(Zdroj: FOTO - ARCHÍV SME)

KARLOVA VES. Pre plánovanú rekonštrukciu električkovej trate sa mali presúvať aj zastávky v blízkosti Námestia sv. Františka. Tie však zostávajú na svojom pôvodnom mieste. 

S nástupiskami sa hýbať nebude 

Projektanti chceli presunutím zastávky zvýšiť bezpečnosť chodcov, ktorí prechádzajú cez priechod. 

Zmena polohy zastávok električiek bola navrhnutá tak, aby boli umiestnené čelom k sebe. Zastávka v smere do centra by sa tak posunula o 63 metrov k zastávke Borská, smerom do Dúbravky.

Vedenie Karlovej Vsi však s presunom nástupísk nesúhlasilo. „Nielen preto, že cestujúci sú zvyknutí chodiť k priechodu, ale aj s ohľadom na architektúru Námestia sv. Františka, ktorej súčasťou je riešenie prístupu na zastávky,“ informoval hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes. 

Magistrát mestskej časti vyhovel. „Na základe dohody s mestskou časťou Karlova Ves, sme požiadali projektanta, aby zastávka zostala na pôvodnom mieste,” uviedla tlačová referentka bratislavského magistrátu Katarína Kohútiková.

Prestavba až po Dúbravku

Nástupiská mali premiestniť pre prestavbu električkovej trate v úseku od tunela pod Hradným vrchom až po križovatku ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou a Bagarovou. Teda až po začiatok už zmodernizovanej Dúbravskej radiály.

Tú otvorili koncom roka 2014 tesne pred komunálnymi voľbami, pričom mnohí jej dodnes vyčítajú viaceré nedostatky. Ide napríklad o chýbajúce bezbariérové prístupy či chaotický informačný systém osadený na zastávkach.

Investorom obnovy električkovej trate v Karlovej Vsi je mesto. Odhadované náklady na modernizáciu takmer sedemkilometrového úseku predstavujú približne 56 miliónov eur. „Táto suma sa ešte môže zmeniť na základe výsledkov verejného obstarávania,“ povedala Kohútiková.

Bude prestavba meškať? 

Územné rozhodnutie na modernizáciu trate bolo vydané 11. decembra 2015. Kedy sa však začnú stavebné práce, je zatiaľ otázne. Plánom bolo začať do konca tohto roku. 

„Pre stavbu radiály prebieha povoľovacie konanie. Keďže proti rozhodnutiu podali účastníci konania odvolanie, územné rozhodnutie ešte nenadobudlo právoplatnosť,“ tvrdí Kohútiková. 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872