SME

Roman: Lanovka na hrad bude

Myšlienka lanovky z podhradia na hrad, s ktorou prišiel pre niekoľkými rokmi predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman, je stále aktuálna. Lanovku s najväčšou pravdepodobnosťou v najbližších rokoch postavia, župan by ju uvítal čo najskôr.

"Nie je to finančný ani technický problém, náklady na jej výstavbu nie sú veľké," hovorí Roman. Najskôr však treba dotiahnuť rokovania o novej podobe podhradia medzi samosprávou, pamiatkarmi a investorom. Firma J & T tu plánuje novú výstavbu, do ktorej treba lanovku umiestniť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S projektom lanovky súhlasia aj na magistráte, nič proti nemajú ani v J & T. "Hrad je cenná historická pamiatka, navštevuje ho však málo ľudí. Preto je spojenie naň veľmi dôležité," vysvetľuje Roman. Lanovka nebude smerovať ponad Dunaj do reštarurácie Leberfinger, ako niekedy uvádzali médiá, nástupná stanica bude pravdepodobne niekde v blízkosti ulice Vodný vrch.

SkryťVypnúť reklamu

Na hrad by mala premávať sklenená lanovka v tvare vajíčka, ktorá pôjde po koľajnici umiestnenej na pylónoch nad zemou. Mala by premávať samoobslužne, možno bude súčasťou MHD a bude sa tu dať využívať električenka či cestovný lístok. Nápad prevzal Úrad BSK z východorakúskeho mestečka Gussen. Tu premáva lanovka podobnej konštrukcie, výšky a sklonu na hrad už niekoľko rokov, jej stavbu financovali z fondov Európskej únie.

"Schválený projekt sme mali aj my, ale už nám prepadol. Problémy so zháňaním sponzorov však určite nebudú, ochota je," hovorí Roman, ktorý sľubuje, že lanovka bude zisková. Zatiaľ sa počíta s nákladmi asi 13,5 milióna korún.

Vyskytla sa aj ďalšia možnosť, pracovníci magistrátu upozornili samosprávny kraj, že z nábrežia na hrad vedie nevyužívaná vzduchová šachta. "Preveríme to a možno lanovku vybudujeme práve tu," dodal Roman. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 354
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 626
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 316
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 325
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 773
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 439
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 076
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 580
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 234
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 198
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 847
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 593
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 700
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 837
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 486
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu