Trať Devínske Jazero-Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa

Železnice Slovenskej republiky hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

(Zdroj: SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA.  Zrušenú železničnú trať Devínske Jazero - Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, železnice hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o jej ďalšom využití v podobe cyklotrasy. Kraj na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a ďalšie možnosti tohto zámeru," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že železnice sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces úspešne dotiahli, potrebujú ešte vyriešiť viaceré otázky.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je rozvoj cykloturistiky jednou z priorít kraja. „Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ pripomenul Frešo.

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava - Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc na území Slovenska. Projektovali ju ako odbočku hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890, prevádzku otvorili 27. októbra 1891. Jazdili tu osobné aj nákladné vlaky až do konca sedemdesiatych rokov 20.storočia, keď osobnú dopravu zastavili a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku trať administratívne zrušili v roku 2008.

Úspešnosť tohto projektu podľa Pavlíkovej ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí.

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 993
  2. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 5 493
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 714
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 245
  5. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 873
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 668
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 305
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 156
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 546
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 385