Trať Devínske Jazero-Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa

Železnice Slovenskej republiky hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

(Zdroj: SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA.  Zrušenú železničnú trať Devínske Jazero - Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, železnice hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o jej ďalšom využití v podobe cyklotrasy. Kraj na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a ďalšie možnosti tohto zámeru," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že železnice sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces úspešne dotiahli, potrebujú ešte vyriešiť viaceré otázky.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je rozvoj cykloturistiky jednou z priorít kraja. „Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ pripomenul Frešo.

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava - Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc na území Slovenska. Projektovali ju ako odbočku hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890, prevádzku otvorili 27. októbra 1891. Jazdili tu osobné aj nákladné vlaky až do konca sedemdesiatych rokov 20.storočia, keď osobnú dopravu zastavili a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku trať administratívne zrušili v roku 2008.

Úspešnosť tohto projektu podľa Pavlíkovej ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí.

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 787
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 766
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 048
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 736
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 704
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 442
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 381
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 350
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 192