SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Trať Devínske Jazero-Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa

Železnice Slovenskej republiky hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

(Zdroj: SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA.  Zrušenú železničnú trať Devínske Jazero - Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, železnice hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o jej ďalšom využití v podobe cyklotrasy. Kraj na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a ďalšie možnosti tohto zámeru," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že železnice sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces úspešne dotiahli, potrebujú ešte vyriešiť viaceré otázky.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je rozvoj cykloturistiky jednou z priorít kraja. „Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ pripomenul Frešo.

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava - Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc na území Slovenska. Projektovali ju ako odbočku hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890, prevádzku otvorili 27. októbra 1891. Jazdili tu osobné aj nákladné vlaky až do konca sedemdesiatych rokov 20.storočia, keď osobnú dopravu zastavili a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku trať administratívne zrušili v roku 2008.

SkryťVypnúť reklamu

Úspešnosť tohto projektu podľa Pavlíkovej ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 145
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 948
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 948
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 596
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 967
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 884
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 765
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 672
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 763
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 672
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 341
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 892
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 884
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 414
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 973
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu