Prekládka elektrického vedenia ponad Draždiak v nedohľadne

V jazere sa dá v lete osviežiť len na vlastné riziko, pretože ponad vodnú plochu sa tiahne vedenie vysokého napätia

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

PETRŽALKA. Termín prekládky elektrického vedenia ponad jazero Veľký Draždiak v bratislavskej mestskej časti Petržalka stále nie je známy. V jazere sa dá v lete osviežiť len na vlastné riziko, pretože ponad vodnú plochu sa tiahne vedenie vysokého napätia. Ako poznamenala hovorkyňa Západoslovenskej energetiky (ZSE) Bratislava Michaela Dobošová, Veľký Draždiak vznikol až po tom, ako na tejto trase vybudovali elektrické vedenie.

„V minulom období z vlastnej iniciatívy spoločnosť Západoslovenská distribučná pripravila niekoľko variantných a uskutočniteľných trás prekládok vzdušného vedenia,“ uviedla pre agentúru SITA Dobošová s tým, že v zmysle platnej legislatívy však neevidujú žiadnu požiadavku na preložku vedenia. Po doručení žiadosti sú podľa nej pripravení začať rokovania, ktoré by viedli k podpisu zmluvy o preložke aj k samotnému uskutočneniu.

Mestská časť Bratislava - Petržalka tvrdí, že spoločnosť ZSE Bratislava zatiaľ nepredložila investičný zámer prekládky vedenia 110 kV v Petržalke.

 Už v roku 2010

Iniciovať prekládku vedenia vysokého napätia sa v roku 2010 rozhodlo občianske združenie Mladá Petržalka petičnou akciou s názvom Zachráňme Draždiak. Podľa petržalského miestneho poslanca Olivera Kríža (Mladá Petržalka) cieľom petície bolo, aby sa jazero Draždiak mohlo konečne stať oficiálnym letným kúpaliskom s upravenými plážami, športoviskami a sociálnymi zariadeniami.

V petícií tiež požadovali zastavenie akejkoľvek výstavby na brehoch jazera Draždiak a následne jeho celkovú revitalizáciu, ktorá ho premení na dôstojné miesto pre relax a zábavu. Združeniu sa podarilo vyzbierať 1 601 podpisov a s požiadavkou sa obrátili na kompetentných. Do minulého roku sa však podľa Kríža nič neudialo. Vlani v marci sa občianske združenie opäť obrátilo na kompetentných a poprosili ich o aktualizáciu informácií z roku 2010. Oliver Kríž poznamenal, že odpoveď im doteraz neprišla.

S tou istou požiadavkou sa predstavitelia Mladej Petržalky pred rokom obrátili aj na starostu Petržalky Vladimíra Bajana, ktorý im odpovedal, že koncom roka 2012 mala mestská časť na posúdenie územno-technickú štúdiu, ktorá mala prekládku vedenia ponad Draždiak vyriešiť tak, aby vedenie nešlo ponad hladinu.

Dve alternatívy

Existovali dve alternatívy. Prvá, kratšia, 630-metrová trasa, mala nahradiť 315 metrov existujúceho vedenia, druhá, dlhšia, 738-metrová trasa, mala nahradiť 485 metrov existujúceho vedenia.

Mestská časť mala k štúdii pripomienky, ani jedna možnosť podľa nich nerešpektovala platný územný plán Bratislavy a pre prekládku by tiež museli vyrúbať stromy. V roku 2012 sa zástupcovia mestskej časti a ZSE stretli, jedným z bodov rokovania bola aj prekládka vedenia 110 kV v Petržalke v zmysle platného územného plánu mesta. Ako potvrdila tlačová tajomníčka petržalského miestneho úradu Michaela Platznerová, zástupcovia spoločnosti nevylúčili uskutočnenie tohto investičného zámeru, ktorý si však musia zaradiť do plánu investícií na základe spracovaných analýz budúceho južného rozvoja Petržalky.


 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 436
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 960
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 800
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 646
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 091
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474