SME

Starostovia požadujú začať výstavbu obchvatu Bratislavy čo najrýchlejšie

Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby.

(Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských častí Bratislavy, ktorí presne pred rokom spustili petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík pripomenul, že pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar. Verí preto, že začiatok prác sa nebude naťahovať. "Každé otáľanie iba zhorší už i tak neúnosnú situáciu," zdôraznil pre TASR s tým, že je nevyhnutné, aby sa v rámci R7 začalo s výstavbou úseku medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou.

SkryťVypnúť reklamu

 "Tu sú najväčšie problémy, tu sa kumuluje najväčší počet áut," vysvetlil Jurčík a poukázal pritom na fakt, že cez Dunajskú Lužnú prejde denne 28.000 áut.

"Ten, kto pozná situáciu, ktorú dennodenne zažívame, vie, ako veľmi na to čakáme," pripojil sa starosta Miloslavova Milan Baďanský. Ľudia sú podľa neho unavení a nahnevaní na akademické diskusie o parametroch projektu. "My nemôžeme robiť politiku a skúmať cenu, diskutovať o tom, či je vhodné to robiť formou PPP projektu. My vidíme len riešenie, ktoré je potrebné urobiť," dodal Baďanský.

Nátlakové akcie

Obaja starostovia sa zhodli, že v prípade potreby budú samosprávy opäť iniciovať nátlakové akcie. "Či už formou krátkodobého zatarasenia komunikácie, alebo iným spôsobom budeme štrajkovať za naozaj urýchlené začatie výstavby," povedal Jurčík.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnutie vlády víta aj starosta bratislavskej Vrakune Martin Kuruc. "Som rád, že sa veci pohli dopredu a naše spoločné úsilie prináša výsledky," uviedol vo svojom profile na sociálnej sieti. Zopakoval prísľub, že prvý deň robotníkom na stavbe navarí.

Po tom, čo v stredu (11.5.) projekt bratislavského obchvatu odobrila vláda, chce minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete) hovoriť s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a hľadať čo najbližší možný termín. "Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať," odhadol minister.

Štyri roky a štyri mesiace

Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty. To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. "Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku," zhodnotil.

 

 

em vk von

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 056
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 100
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 674
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 042
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 206
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu