SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Po Štúrovej v júni začnú opäť jazdiť električky

Zatvorený však stále ostáva novovybudovaný Starý most. Kým chodci a cyklisti by sa po ňom mohli prejsť už budúci týždeň, na jazdu električkou až do Petržalky si treba počkať pravdepodobne až do júla.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Na Štúrovu ulicu v Bratislave sa po takmer dva a pol roku opäť vrátia električky. V prvej polovici júna by mali totiž začať jazdiť po zrekonštruovanej trati v skúšobnej prevádzke. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) dnes vydal povolenie na dočasnú skúšobnú prevádzku električkovej trate na Štúrovej. Agentúru SITA o tom informovala Veronika Beňadiková z odboru komunikácie a propagácie Bratislavského samosprávneho kraja.

Zatvorený však stále ostáva novovybudovaný Starý most. Kým chodci a cyklisti by sa po ňom mohli prejsť už budúci týždeň, na jazdu električkou až do Petržalky si treba počkať pravdepodobne až do júla.

Skryť Vypnúť reklamu

Návrat električiek

Bratislavský samosprávny kraj vydal podľa predsedu Pavla Freša rozhodnutie o skúšobnej prevádzke električkovej trate na Štúrovej ulici do 24 hodín od doručenia posledného dokladu z Dráhového úradu SR.

"Pri dodržaní všetkých zákonných lehôt by sa prvé električky mohli na Štúrovej objaviť v prvej polovici júna a vrátiť tak na Šafárikovo námestie a Štúrovu ulicu život, na ktorý sú ich obyvatelia zvyknutí,“ priblížil Frešo. Rozhodnutie nadobudne právoplatnosť až po uplynutí zákonnej lehoty na odvolanie. "Až potom je možné potvrdiť právoplatnosť rozhodnutia Bratislavského samosprávneho kraja a je možné začať skúšobnú prevádzku už v prvej polovici júna," dopĺňa Beňadiková. Trať na Štúrovej bude v skúšobnej prevádzke do konca októbra 2016.

Skryť Vypnúť reklamu


Zatvorený aj naďalej ostáva zrekonštruovaný Starý most. Hlavné mesto Bratislava počíta s tým, že by sa most pre peších a cyklistov mohol otvoriť v polovici mája. Bratislavská radnica totiž má vydané tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Odvolacia lehota by mala uplynúť 15. mája a ak sa dovtedy nikto neodvolá, mesto bude môcť po uplynutí tohto termínu lávku pre chodcov a cyklistov sprístupniť.

Na jazdu električkou cez Starý most do Petržalky si však ľudia počkajú pravdepodobne až do leta. Podľa odhadov Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý trať kolauduje, by mohla byť električková trať cez most spustená do skúšobnej prevádzky začiatkom júla. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most spustil Úrad BSK minulý týždeň, kontrola stavby je naplánovaná na 26. mája. V prípade, ak bude mať kraj všetky potrebné dokumenty i kladné stanoviská dotknutých orgánov a na stavbe nezistia žiadne nedostatky, ktoré by bránili premávke, povolenie na dočasné užívanie stavby a skúšobnú prevádzku by mohli vydať na konci mája. Potom začne plynúť zákonná 30-dňová lehota na odvolanie. Ak sa počas nej nik neodvolá, prvá električka by mohla ľudí do Petržalky odviezť začiatkom júla.

Skryť Vypnúť reklamu

Stavba a postupy

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta.

V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka. Kolauduje sa vyše 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní. Okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  2. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  6. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  7. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  8. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 790
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 909
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 422
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 339
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 921
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 317
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 090
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 695
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 588
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 157
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 11 048
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 026
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 015
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 990
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 811
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 583
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 772
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 732
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu