Električky do Petržalky by mohli začať jazdiť od júla

Hlavné mesto zatiaľ získalo len kolaudačné rozhodnutia na lávku cez Starý most pre peších a cyklistov.

(Zdroj: m.smedata.sk)

BRATISLAVA. Električky by po zrekonštruovanom Starom moste v Bratislave mohli začať jazdiť v skúšobnej prevádzke začiatkom júla. Odhaduje to Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ktorý začal kolaudačné konanie novovybudovanej električkovej trate cez Dunaj do Petržalky.

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman.

Kontroly

Električkovú trať cez Štúrovu ulicu a Starý most do Petržalky pred spustením skúšobnej prevádzky treba ešte skontrolovať. Na obhliadku trate sa zástupcovia BSK, ktorý je špeciálnym stavebným úradom pre mestské dráhy, vyberú 26. mája.

Skontrolujú, či je stavba v súlade s projektovou dokumentáciou, na ktorú bolo vydané stavebné povolenie a či trať spĺňa zákonom stanovené technické parametre. V prípade, ak bude mať kraj všetky potrebné dokumenty i kladné stanoviská dotknutých orgánov a na stavbe nezistia žiadne nedostatky, ktoré by bránili premávke, povolenie na dočasné užívanie stavby a skúšobnú prevádzku by podľa hovorkyne BSK Lucie Forman mohli vydať na konci mája. Potom začne plynúť zákonná 30-dňová lehota na odvolanie. Ak sa počas nej nik neodvolá, prvá električka by mohla ľudí do Petržalky odviezť začiatkom júla. Skúšobná prevádzka môže trvať maximálne jeden rok.

"Po skončení a vyhodnotení skúšobnej prevádzky vydá stavebný úrad na návrh stavebníka kolaudačné rozhodnutie na trvalú prevádzku," spresňuje Lucia Forman.

Pre peších skôr

Pre peších a cyklistov by však mohol byť Starý most sprístupnený omnoho skôr. Hlavné mesto počíta, že by sa tak mohlo stať už v polovici mája.

Bratislavská radnica totiž už má vydané tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Odvolacia lehota by mala uplynúť 15. mája. „Ak sa dovtedy nikto neodvolá, tak približne dva dni po skončení odvolacej lehoty bude možné lávku pre peších a cyklistov otvoriť,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že zatiaľ odvolanie k vydaným kolaudačným rozhodnutiam nikto nepodal.

Od decembra 2013

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť.

Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka. Kolauduje sa vyše 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní. Okrem špeciálneho stavebného úrad hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad
Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton.

Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.



 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699