Mesto odoslalo 75 žiadostí o odstránenie nelegálnych reklám

Mesto Bratislava odoslalo na stavebné úrady jednotlivých mestských častí 75 žiadostí o povolenie na odstránenie nelegálnych reklamných plôch.

Reklamy plnia Bratislavu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava odoslalo na stavebné úrady jednotlivých mestských častí 75 žiadostí o povolenie na odstránenie nelegálnych reklamných plôch. V 16 prípadoch dostalo kladné stanovisko a tieto bilbordy odstráni. Tento týždeň bratislavský magistrát odošle na stavebné úrady ďalších 300 žiadostí.

"Odstraňovať sa budú aj betónové skruže, telefónne búdky a trojnožky," priblížil magistrát na svojom facebookovom profile. Hlavné mesto však vyzýva aj bilbordové spoločnosti, aby k znižovaniu vizuálneho smogu v Bratislave pristupovali aktívnejšie.

Občianski aktivisti vnímajú túto snahu mesta pozitívne, pretože podobne deklarované kroky podľa nich neboli doteraz v Bratislave bežné. "Zároveň si však musíme uvedomiť, že sme jeden a pol roka po komunálnych voľbách a k významnému posunu v rámci témy vizuálneho smogu či vonkajšej reklamy zatiaľ nedošlo," povedal pre TASR Matúš Čupka zo Zelenej hliadky. Bratislavčania podľa neho očakávajú konkrétne zmeny v teréne, a preto dúfa, že sa vedeniu mesta podarí splniť svoje sľuby o znižovaní koncentrácie vonkajšej reklamy v hlavnom meste.

"Zatiaľ sa dá povedať len toľko, že na výsledky čakáme dlhšie, ako nám bolo pôvodne sľubované. Reklamné cedule mali zo stĺpov zmiznúť ešte na jar minulého roka a rovnako aj reklamné trojnožky mali byť odstránené ešte v roku 2015," podotkol Čupka.

Bratislavskej samospráve odporúča, aby sa zamerala na reklamné zariadenia, ktoré je možné najjednoduchšie odstrániť, a ktoré má magistrát alebo jeho zriadené inštitúcie priamo v správe. "Mám na mysli ozrutné hypercuby, ktoré dominujú napríklad Trnavskému mýtu, alebo akési päťhranné informačné steny," spresnil.

Relatívne rýchlu zmenu môže hlavné mesto docieliť podľa Čupku odstraňovaním skruží, trojnožiek či telefónnych búdok. "Vo vzťahu k bilbordom je potom potrebné pokračovať v odstraňovaní čiernych zariadení a vytvoriť akúsi cenovú mapu Bratislavy," priblížil Čupka. V rámci tejto cenovej mapy by malo platiť, že za reklamné plochy v centre meste či pri hlavných dopravných ťahoch sa bude platiť viac, lebo si aj viac na seba zarobia. "Verím, že pri zvýšení nájmu za pozemky pod bilbordmi by sa ponuka týchto plôch zracionalizovala," podotkol.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 793
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 091
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 687
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 164
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 607
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 070
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 854
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 557
  10. Splnený sen 497