Potrebu stanice Filiálka preukáže až štúdia realizovateľnosti

Vybudovanie železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte v hlavnom meste bude závisieť až od výsledkov Štúdie realizovateľnosti dopravného uzla Bratislava.

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T.(Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Vybudovanie železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte v hlavnom meste bude závisieť až od výsledkov Štúdie realizovateľnosti dopravného uzla Bratislava. Tento dokument má totiž zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v Bratislave.

"Postoj Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) k Železničnej stanici Filiálka bude vychádzať z výsledkov predmetnej štúdie. Rovnako štúdia zhodnotí aj potrebu vybudovania terminálov integrovanej osobnej prepravy," povedala pre TASR hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

V auguste 2017

Vypracovanie štúdie sa očakáva v auguste 2017 s výstupom komplexného riešenia železničnej siete a jej vzťahov na dopravný systém Bratislavy a okolia, s nadväznosťou na aktuálny územný generel dopravy.

"V súčasnosti prebieha na Úrade pre verejné obstarávanie vyhodnocovanie verejnej súťaže Štúdie realizovateľnosti dopravného uzla Bratislava," spresnila hovorkyňa. Vybudovanie stanice Filiálka bolo dlhodobo plánované v rámci prepojenia koridorov TEN-T na území Bratislavy. Na základe štúdie realizovateľnosti zo septembra 2012 sa však tento projekt nerealizoval.

Trnavské mýto a okolie

Bratislavský magistrát už dlhšie poukazuje na to, že je v hlavnom meste potrebné rozšíriť železničnú sieť a zapojiť do prepravy ľudí práve železnicu.

"Vhodným priestorom na ďalšiu železničnú stanicu sa javí práve okolie Trnavského mýta, kde historicky takáto stanica aj bola. Na Trnavskom mýte by ľudia prestúpili z vlakov bezpečne a pohodlne na MHD, keďže práve tu je spádová oblasť z viacerých vstupov do Bratislavy," priblížila pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Podľa bratislavského primátora Iva Nesrovnala je dôležité začať uvažovať aj nad severo-južným prepojením železničnej siete cez rieku Dunaj, rovnako aj nad spojením letísk Bratislava - Viedeň železnicou.

Podľa Pavlikovej v rámci severo-južného prepojenia existuje hypotetická možnosť spojenia železničných tratí prepojením staníc Bratislava Petržalka a Bratislava Filiálka. "Pôvodná trasa nebola odsúhlasená na základe výsledkov štúdie, takže je potrebné znovu prehodnotiť alternatívy takéhoto prepojenia," spresnila hovorkyňa.

Myšlienku prepojenia letísk Bratislava a Viedeň vnímajú ŽSR pozitívne. Ako však podotýkajú, pre úspešnú realizáciu je však potrebná aj iniciatíva zo strany rakúskej železničnej spoločnosti. Napríklad prehodnotením využívania existujúceho železničného prepojenia Schwechat Gotzendorf s pokračovaním Kittsee - Bratislava Petržalka. Prípadne nové prepojenie Wolfstahl - Kittsee - Bratislava Petržalka," vysvetlila Pavliková. Približné termíny realizácie podľa jej slov nie sú známe a závisia aj od finančnej vitality na rakúskej strane. "Predpokladáme, že samotná Štúdia pre dopravný uzol Bratislava dá aspoň čiastočné odpovede aj na tieto otázky," podotkla hovorkyňa ŽSR.

V Bratislave by malo do roku 2020 taktiež vyrásť sedem nových železničných zastávok - terminálov integrovanej osobnej prepravy.

Zvýšiť by mali dostupnosť Vrakune, Ružinova, Devínskej Novej Vsi, Dúbravky, Karlovej Vsi či Kramárov a umožniť cestujúcim lepší integrovaný prestup medzi železničnou a mestskou hromadnou dopravou. Vo februári ministerstvo dopravy TASR informovalo, že pre všetky terminály sú spracované dokumentácie pre územné rozhodnutie a prebieha získavanie územných rozhodnutí. Predpokladané náklady sú podľa ministerstva dopravy na úrovni 60 miliónov eur. Z celkových výdavkov by mala Európska únia prefinancovať 85 percent investičných nákladov.

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 780
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 867
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 258
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 610
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 170
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 035
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 330
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 200