SME

Nesrovnal: Veľké mestské časti vyjadrili vôľu zaviesť parkovaciu politiku

Šance zaviesť celomestskú parkovaciu politiku hodnotiť nechce.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Veľké mestské časti vydali dosť jednoznačný signál, že majú vôľu dokončiť proces zavádzania jednotnej parkovacej politiky hlavného mesta. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal to vyhlásil v utorok 26. apríla podvečer potom, čo sa vo viacerých mestských častiach miestni poslanci vyjadrili k návrhu mestského VZN o celomestskej parkovacej politike.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K filozofii parkovacej politiky sa v priebehu utorka súhlasne postavili zastupiteľstvá bratislavského Starého Mesta, Nového Mesta a Záhorskej Bystrice. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Podľa primátora však fakt, že poslanci neodhlasovali nesúhlasné stanovisko, znamená súhlas Ružinova. Návrh mesta odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.

SkryťVypnúť reklamu

Nesrovnal: Je to na dobrej ceste

Bratislavský primátor zopakoval, že v prvej fáze by sa mali začať zásady celomestskej parkovacej politiky uplatňovať v štyroch najväčších mestských častiach. "Parkovacia politika je o poriadku na verejných priestranstvách. V Starom Meste, Novom Meste a napokon vlastne i v Ružinove to pochopili," uviedol Nesrovnal. Váži si aj signál podpory z malých mestských častí, ako je Záhorská Bystrica alebo Jarovce, Rusovce či Lamač, ktoré s návrhom VZN súhlasili už skôr. Nesúhlasné stanoviská zhodnotil Nesrovnal slovami, že ho mrzí to, že sa niektorí "akoby vyčlenili z Bratislavy".

Šance zaviesť celomestskú parkovaciu politiku hodnotiť nechce, myslí si však, že aj na základe utorňajšieho výsledku rokovaní zastupiteľstiev vo veľkých mestských častiach je to "na dobrej ceste". Očakáva stretnutie na pôde petržalského zastupiteľstva, ktoré sa k návrhu parkovacej politiky má vyjadriť o týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh VZN chce do na rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť v dohľadnej dobe. Na otázku, či to môže byť aj o pol roka odpovedal, že "určite skôr".

V Dúbravke a Karlovej Vsi mali výhrady

V Starom Meste odsúhlasili návrh VZN s pripomienkami, rovnako tak v Novom Meste, ktoré navrhuje aj konkrétne zóny. V Ružinove neprešlo súhlasné stanovisko, ale ani návrh na vyjadrenie nesúhlasu. "Technicky to znamená, že sa poslanci nevyjadrili," uviedla hovorkyňa Ružinova Marianna Šebová.

V Karlovej Vsi odmietli návrh VZN s tým, že žiadajú, aby mesto dalo svoje komunikácie III. a IV. triedy do správy mestských častí, rovnako ako aj mestské pozemky, ktoré mestské časti vytypujú na výstavbu nových parkovacích miest. V Dúbravke vyčítali návrhu to, že neprihliada na problém, ktorý má väčšina mestských častí Bratislavy, a to je parkovanie večer a v noci. Návrh podľa poslancov Dúbravky takisto nemotivuje ľudí vzdať sa auta v prospech verejnej dopravy. "Mesto nás chce vyhnať do MHD, žiadne zlepšenia však neponúklo, musí byť posilnená hromadná doprava, vybudované záchytné parkoviská," uviedol v tejto súvislosti vicestarosta Dúbravky Ľuboš Krajčír.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh všeobecne záväzného nariadenia o dočasnom parkovaní na vymedzených úsekoch komunikácií zavádza základné spoločné pravidlá pre všetky bratislavské mestské časti. Podrobnejšie pravidlá v rámci jednotlivých mestských častí budú vychádzať zo všeobecne záväzných nariadení, ktoré si už vypracujú a schvália jednotlivé miestne samosprávy.

Rezidentská parkovacia karta zvýhodní

Všeobecne záväzné nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území hlavného mesta, určuje minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, ako aj spôsob úhrady a preukázania jej zaplatenia. V jednotlivých zónach sa bude môcť parkovať len na miestach vyznačených vodorovným a zvislým dopravným značením. Rezident však bude môcť požiadať o rezidentskú parkovaciu kartu pre "svoju" zónu. Práve ňou bude zvýhodnený pred nerezidentmi a obyvateľmi z iných mestských častí či iných miest Slovenska. Každá takáto karta bude platiť iba na jedno vozidlo. Domácnosti budú môcť požiadať aj o viac takýchto kariet, ich cena však bude podstatne vyššia.

Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo určuje všeobecne záväzné nariadenie sumu v rozmedzí 20 - 100 eur na jeden rok. Za každé ďalšie vozidlo ide o jedennásobok až 50-násobok ceny za rezidentskú kartu pre prvé vozidlo.

Filozofiou jednotnej parkovacej politiky je zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta. Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 233
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 548
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 993
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 848
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 358
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 289
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 648
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 983
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 676
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 521
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 462
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 300
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu