Nesrovnal: Veľké mestské časti vyjadrili vôľu zaviesť parkovaciu politiku

Šance zaviesť celomestskú parkovaciu politiku hodnotiť nechce.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Veľké mestské časti vydali dosť jednoznačný signál, že majú vôľu dokončiť proces zavádzania jednotnej parkovacej politiky hlavného mesta. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal to vyhlásil v utorok 26. apríla podvečer potom, čo sa vo viacerých mestských častiach miestni poslanci vyjadrili k návrhu mestského VZN o celomestskej parkovacej politike.

K filozofii parkovacej politiky sa v priebehu utorka súhlasne postavili zastupiteľstvá bratislavského Starého Mesta, Nového Mesta a Záhorskej Bystrice. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Podľa primátora však fakt, že poslanci neodhlasovali nesúhlasné stanovisko, znamená súhlas Ružinova. Návrh mesta odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nesrovnal: Je to na dobrej ceste

Bratislavský primátor zopakoval, že v prvej fáze by sa mali začať zásady celomestskej parkovacej politiky uplatňovať v štyroch najväčších mestských častiach. "Parkovacia politika je o poriadku na verejných priestranstvách. V Starom Meste, Novom Meste a napokon vlastne i v Ružinove to pochopili," uviedol Nesrovnal. Váži si aj signál podpory z malých mestských častí, ako je Záhorská Bystrica alebo Jarovce, Rusovce či Lamač, ktoré s návrhom VZN súhlasili už skôr. Nesúhlasné stanoviská zhodnotil Nesrovnal slovami, že ho mrzí to, že sa niektorí "akoby vyčlenili z Bratislavy".

Šance zaviesť celomestskú parkovaciu politiku hodnotiť nechce, myslí si však, že aj na základe utorňajšieho výsledku rokovaní zastupiteľstiev vo veľkých mestských častiach je to "na dobrej ceste". Očakáva stretnutie na pôde petržalského zastupiteľstva, ktoré sa k návrhu parkovacej politiky má vyjadriť o týždeň.

Návrh VZN chce do na rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť v dohľadnej dobe. Na otázku, či to môže byť aj o pol roka odpovedal, že "určite skôr".

V Dúbravke a Karlovej Vsi mali výhrady

V Starom Meste odsúhlasili návrh VZN s pripomienkami, rovnako tak v Novom Meste, ktoré navrhuje aj konkrétne zóny. V Ružinove neprešlo súhlasné stanovisko, ale ani návrh na vyjadrenie nesúhlasu. "Technicky to znamená, že sa poslanci nevyjadrili," uviedla hovorkyňa Ružinova Marianna Šebová.

V Karlovej Vsi odmietli návrh VZN s tým, že žiadajú, aby mesto dalo svoje komunikácie III. a IV. triedy do správy mestských častí, rovnako ako aj mestské pozemky, ktoré mestské časti vytypujú na výstavbu nových parkovacích miest. V Dúbravke vyčítali návrhu to, že neprihliada na problém, ktorý má väčšina mestských častí Bratislavy, a to je parkovanie večer a v noci. Návrh podľa poslancov Dúbravky takisto nemotivuje ľudí vzdať sa auta v prospech verejnej dopravy. "Mesto nás chce vyhnať do MHD, žiadne zlepšenia však neponúklo, musí byť posilnená hromadná doprava, vybudované záchytné parkoviská," uviedol v tejto súvislosti vicestarosta Dúbravky Ľuboš Krajčír.

Návrh všeobecne záväzného nariadenia o dočasnom parkovaní na vymedzených úsekoch komunikácií zavádza základné spoločné pravidlá pre všetky bratislavské mestské časti. Podrobnejšie pravidlá v rámci jednotlivých mestských častí budú vychádzať zo všeobecne záväzných nariadení, ktoré si už vypracujú a schvália jednotlivé miestne samosprávy.

Rezidentská parkovacia karta zvýhodní

Všeobecne záväzné nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území hlavného mesta, určuje minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, ako aj spôsob úhrady a preukázania jej zaplatenia. V jednotlivých zónach sa bude môcť parkovať len na miestach vyznačených vodorovným a zvislým dopravným značením. Rezident však bude môcť požiadať o rezidentskú parkovaciu kartu pre "svoju" zónu. Práve ňou bude zvýhodnený pred nerezidentmi a obyvateľmi z iných mestských častí či iných miest Slovenska. Každá takáto karta bude platiť iba na jedno vozidlo. Domácnosti budú môcť požiadať aj o viac takýchto kariet, ich cena však bude podstatne vyššia.

Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo určuje všeobecne záväzné nariadenie sumu v rozmedzí 20 - 100 eur na jeden rok. Za každé ďalšie vozidlo ide o jedennásobok až 50-násobok ceny za rezidentskú kartu pre prvé vozidlo.

Filozofiou jednotnej parkovacej politiky je zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta. Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 941
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 185
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 995
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 767
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 162
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 994
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 437