Tunel Sitina začali stavať v septembri 2003. Je prvým dvojrúrovým tunelom na Slovensku a prvým, ktorý sa stavia na zastavanom území. Má 1,5 km a dve samostatné rúry - západnú a východnú, každú s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ |
Prezentačné centrum tunela Sitina otvorili včera priamo na stavenisku pri bývalom vchode do zoo. Zároveň sa tam včera konalo podujatie pre verejnosť, ktorá sa mohla oboznámiť s projektom a postupom prác. "Ide o formu komunikácie s verejnosťou, ktorá je bežná pri takýchto stavbách v zahraničí, no na Slovensku je nová," povedal Dušan Faktor, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá je obstarávateľom výstavby.
Tunel pod kopcom Sitina vedie od zoo k pracoviskám SAV na Dúbravskej ceste. Je súčasťou diaľničného úseku Lamačská cesta - Staré Grunty, ktorý je posledným chýbajúcim úsekom obchvatu mesta. Začiatkom marca tu prerazili západnú - jednu z dvoch tunelových rúr, v máji sa očakáva prerazenie východnej rúry. Celkové náklady na výstavbu zrejme presiahnu plánovaných 3,5 miliardy korún. K 31. marcu bolo plnenie vo výške 2,7 miliardy a práce by sa mali ukončiť v lepšom prípade koncom budúceho roka alebo v roku 2007. Tunel je z veľkej časti financovaný z úveru od japonskej banky JBIC. "Už je ukončený tender na dodanie technologického vybavenia tunela a máme súhlas od banky na podpis dodatku k zmluve," povedal investičný riaditeľ diaľničnej spoločnosti Peter Gandl. LINDA VASIĽOVÁ