Prekrytie bude vedľa nadstavby

Staromestskou ulicou sa zaoberali rôzne kolektívy architektov a okrem spomínaného návrhu nadstavby existuje aj návrh celú ulicu prekryť. Od tých čias, ako Nový most „rozčesol“ hradný kopec a Staré Mesto na dve časti, sa mnohí architekti pohrávali s nápadm


Projekt prekrytia Staromestskej ulice v úseku od Dómu sv. Martina po budovu starého rozhlasu.



i, ako ich spojiť. Podobnú myšlienku mal aj primátor Jozef Moravčík, ktorý si toto spojenie dal do volebného programu.

Ak sa uskutoční, potom prekrytie a nadstavba budú existovať vedľa seba.

Kolektív Ing. arch. Rastislava Janáka vypracoval architektonicko-urbanistické riešenie prekrytia. Navrhuje v ňom prekryť Staromestskú ulicu v úseku od Dómu sv. Martina po budovu starého rozhlasu a na vzniknutej ploche nad úrovňou cesty ponúknuť atraktívne priestory (napr. reštaurácie, obchodíky) na kultúrny a turistický život.

Komunikácia vedúca z Nového mosta by sa potom musela mierne zapustiť do zeme. Z radov odborníkov sa ozývajú hlasy, že zrealizovať takéto prekrytie nie je možné pre spodné vody a mesto na projekt nezoženie peniaze ani za 50 rokov. Štúdia nie je konečným riešením. Architekt Janák trochu predbehol dobu, pretože na prepojenie či prekrytie sa vypíše súťaž. Jeho štúdia však poslúži na formulovanie súťažných podmienok. Hľadanie financií – a bude ich treba veľmi veľa – vzal na seba primátor Moravčík.

Prekrytie Staromestskej ulice je súčasťou urbanistickej štúdie s názvom Podhradie. Tá určí charakter výstavby na území ohraničenom Zámockou ulicou, nábrežím Dunaja, Rybným námestím, Suchým mýtom a Konventnou ulicou. Projekt prekrytia je na adrese www.bratislava.sk.

INGRID DROZDÍKOVÁ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 446
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 539
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 997
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 027
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 448
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 877
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 765
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 641
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 065