FOTO SME |
* Stavebná dokumentácia ku kolibskej lanovke bola schválená v roku 1972, lanovka bola spojazdnená v júli 1972.
* Postavil ju bývalý podnik Transporta Chrudim, ktorý v tom čase staval lanovky v celom Československu.
* Tvoria ju horná a dolná stanica a 18 stĺpov, 54 dvojsedačiek a nákladná plošina.
* Dĺžka dráhy je 1040,5 metra pri prevýšení 190,8 metra, čo z nej robí kandidátku na technickú pamiatku.
* Hodinová kapacita dvojsedačky bola 540 osôb - táto kapacita bude podľa odborníkov stačiť aj dnes.
* Čas jazdy lanovkou bol 11 minút.
* V čase výstavby bola norma zaťaženia vyššia ako dnes, čo viedlo odborníkov k názoru, že stačí rekonštrukcia pôvodnej dráhy.
* Investície vložené do rekonštrukcie sa podľa novomestskej samosprávy nevrátia, ale náklady na prevádzku by mali byť kryté vstupným.
* Rovnaké lanovky, hoci len jednosedačky, od Transporty Chrudim sú dodnes prevádzkované na Martinských holiach a Dedinkách.
* Vo Vrátnej nepremáva od roku 1998, vo Vysokých Tatrách premávala dvojsedačka do roku 2002, prerobila ju firma Tatrapoma. Funkčná, ale nepremávajúca je lanovka v Nitre, demontované sú na Krížnej, Remate a v Demänovskej doline.