dopravy.
V praxi by sa tak napríklad nemalo stať, že trolejbus z autobusovej stanice do centra odíde tesne predtým, ako dorazí spoj zo Senca či Malaciek. Zároveň sa odbúrajú ekonomicky neefektívne zdvojené linky.
"Niektoré spoje sa zrušia. Teraz napríklad na jedno miesto v približne rovnakom čase chodí vlak, autobus SAD aj dvaja súkromníci. Toto by mal nový systém odstrániť," povedal predseda samosprávneho kraja Ľubo Roman. Ktoré spoje sa však budú rušiť, zatiaľ konkretizovať nevedel.
Celý systém bude koordinovať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava s dvojtretinovou majetkovou účasťou kraja a tretinovou účasťou mesta.
Hlavnou výhodou systému by mali byť kratšie čakacie časy pri prestupoch z jedného typu dopravy na druhý, iniciátori projektu sľubujú aj zjednotenie výšky cestovného. Tým dopravcom, ktorým nový systém spôsobí straty, budú doplácať samosprávy.
Od januára sa budú predávať električenky na integrovanú dopravu, s jednorazovým lístkom by mali ľudia cestovať vo všetkých spojoch niekedy na budúcu jeseň.
Pôvodné plány hovorili aj o prepojení s Trnavským krajom, zatiaľ sa však niečo podobné nechystá. Naopak, zástupcovia samosprávneho kraja už vedú rokovania s kolegami z maďarských prihraničných regiónov.
"Koordináciu dopravy nám umožňuje približne rovnaká hladina cestovného. V budúcnosti perspektívne počítame aj so zapojením Rakúska. Bude to však reálne až po vyrovnaní cien, ktoré očakávame za pár rokov. Pravdepodobne niekedy po našom vstupe do schengenského priestoru," vysvetlil Roman. (mk)