O doprave sa rokuje aj s Maďarmi

Od prvého dňa roka 2006 by mala v meste začať fungovať integrovaná doprava. Znamená to, že cestujúci v rámci celého Bratislavského kraja si na presun kúpia jediný lístok, vlaky a medzimestské autobusy budú koordinované s odchodmi liniek mestskej hromadnej

dopravy.

V praxi by sa tak napríklad nemalo stať, že trolejbus z autobusovej stanice do centra odíde tesne predtým, ako dorazí spoj zo Senca či Malaciek. Zároveň sa odbúrajú ekonomicky neefektívne zdvojené linky.

"Niektoré spoje sa zrušia. Teraz napríklad na jedno miesto v približne rovnakom čase chodí vlak, autobus SAD aj dvaja súkromníci. Toto by mal nový systém odstrániť," povedal predseda samosprávneho kraja Ľubo Roman. Ktoré spoje sa však budú rušiť, zatiaľ konkretizovať nevedel.

Celý systém bude koordinovať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava s dvojtretinovou majetkovou účasťou kraja a tretinovou účasťou mesta.

Hlavnou výhodou systému by mali byť kratšie čakacie časy pri prestupoch z jedného typu dopravy na druhý, iniciátori projektu sľubujú aj zjednotenie výšky cestovného. Tým dopravcom, ktorým nový systém spôsobí straty, budú doplácať samosprávy.

Od januára sa budú predávať električenky na integrovanú dopravu, s jednorazovým lístkom by mali ľudia cestovať vo všetkých spojoch niekedy na budúcu jeseň.

Pôvodné plány hovorili aj o prepojení s Trnavským krajom, zatiaľ sa však niečo podobné nechystá. Naopak, zástupcovia samosprávneho kraja už vedú rokovania s kolegami z maďarských prihraničných regiónov.

"Koordináciu dopravy nám umožňuje približne rovnaká hladina cestovného. V budúcnosti perspektívne počítame aj so zapojením Rakúska. Bude to však reálne až po vyrovnaní cien, ktoré očakávame za pár rokov. Pravdepodobne niekedy po našom vstupe do schengenského priestoru," vysvetlil Roman. (mk)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  3. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  4. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 171
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 225
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 3 028
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 728
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 371
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 864
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 572
  8. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 1 337
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 991
  10. Ako na refinancovanie hypotéky 980