SME

O doprave sa rokuje aj s Maďarmi

Od prvého dňa roka 2006 by mala v meste začať fungovať integrovaná doprava. Znamená to, že cestujúci v rámci celého Bratislavského kraja si na presun kúpia jediný lístok, vlaky a medzimestské autobusy budú koordinované s odchodmi liniek mestskej hromadnej

dopravy.

V praxi by sa tak napríklad nemalo stať, že trolejbus z autobusovej stanice do centra odíde tesne predtým, ako dorazí spoj zo Senca či Malaciek. Zároveň sa odbúrajú ekonomicky neefektívne zdvojené linky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Niektoré spoje sa zrušia. Teraz napríklad na jedno miesto v približne rovnakom čase chodí vlak, autobus SAD aj dvaja súkromníci. Toto by mal nový systém odstrániť," povedal predseda samosprávneho kraja Ľubo Roman. Ktoré spoje sa však budú rušiť, zatiaľ konkretizovať nevedel.

SkryťVypnúť reklamu

Celý systém bude koordinovať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava s dvojtretinovou majetkovou účasťou kraja a tretinovou účasťou mesta.

Hlavnou výhodou systému by mali byť kratšie čakacie časy pri prestupoch z jedného typu dopravy na druhý, iniciátori projektu sľubujú aj zjednotenie výšky cestovného. Tým dopravcom, ktorým nový systém spôsobí straty, budú doplácať samosprávy.

Od januára sa budú predávať električenky na integrovanú dopravu, s jednorazovým lístkom by mali ľudia cestovať vo všetkých spojoch niekedy na budúcu jeseň.

Pôvodné plány hovorili aj o prepojení s Trnavským krajom, zatiaľ sa však niečo podobné nechystá. Naopak, zástupcovia samosprávneho kraja už vedú rokovania s kolegami z maďarských prihraničných regiónov.

SkryťVypnúť reklamu

"Koordináciu dopravy nám umožňuje približne rovnaká hladina cestovného. V budúcnosti perspektívne počítame aj so zapojením Rakúska. Bude to však reálne až po vyrovnaní cien, ktoré očakávame za pár rokov. Pravdepodobne niekedy po našom vstupe do schengenského priestoru," vysvetlil Roman. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 929
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 034
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 808
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 357
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 504
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 795
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 582
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


58
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


24
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


160
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


88
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu