Aliancia Fair-play sa ospravedlnila Bratislavskému samosprávnemu kraju za chybnú informáciu, ktorú 28. decembra minulého roka zverejnila pred novinármi. Podľa tejto informácie úrad Ľuba Romana minul počas návštevy maršalka Mazovieckeho vlani v júni okrem iného 131 korún z verejných výdavkov za cigarety. Úrad alianciu neskôr upozornil, že išlo o kávu s podobným názvom, ako je značka cigariet. "Je nám úprimne ľúto, že medzi závažné informácie podložené originálnymi dokumentmi a faktúrami vkĺzla táto nepresnosť," povedala Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play.
Aliancia pôvodne informovala novinárov, že tesne pred vstupom zákona o konflikte záujmov do účinnosti vystupoval predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman v reklame na televíznom kanáli TVA. Propagoval tam reštauráciu svojich synov Au Café. Urobil tak v čase, keď novoschválený, no ešte neúčinný zákon zakazoval verejným činiteľom "používať svoju osobu, svoje meno a priezvisko, svoju podobizeň, obrazovú snímku, záznam svojho hlasu alebo svoj podpis na reklamu". Aliancia vtedy zároveň upozornila na to, že z piatich náhodne vybraných návštev zahraničných delegácií poskytol samosprávny kraj až 57 percent výdavkov na občerstvenie a pohostenie vybraných návštev (62 921 korún) podnikom, ktoré vlastnia synovia Ľuba Romana. (tasr)