Gregor Hatala (na snímke ako Romeo s Júliou) tancuje dnes v Slovenskom národnom divadle postavu Solara v balete Bajadéra. FOTO - ARCHÍV |
opisuje Hatalov dynamický a dramatický tanečný štýl.
Faktom je, že svojich tanečných rolí sa zmocňuje emotívne a rovnako osobito dokáže zatancovať kladných romantických hrdinov princov aj "nevďačnú" úlohu rytiera. Od prvého momentu dokáže Hatala divákov upútať intenzívnym nasadením, vnútorným vyžarovaním a, samozrejme, bravúrnou technikou. To sa mu určite podarí aj dnes v Slovenskom národnom divadle, kde bude tancovať postavu Solara v balete Bajadéra.
Hatalu na viedenskej scéne prirovnávajú k Rudolfovi Nurejevovi. On sám považuje Nurejeva za svoj vzor, obdivuje najmä jeho choreografie, ktoré vraj ženú tanečníka až na pokraj jeho schopností. "S Nurejevovými choreografiami sa viem najväčšmi stotožniť, ich technická úroveň je veľmi náročná," vysvetľuje tanečník na svojej internetovej stránke.
Keďže Hatala dosiahol úspech veľmi skoro, mnohí hovoria o šťastí. On však nie - tvrdí, že viac dôveruje tvrdej práci ako šťastiu. Veď aj trénuje jeden a pol hodiny denne a šesť dní v týždni má vyše štryroch hodín skúšky. Napriek tomu svoju predstavu o budúcnosti vyjadruje slovami tanec, tanec, tanec!
A to je Hatala fanúšikom stepu, ktorému sa však pre nebezpečenstvo zranenia bude zrejme venovať až na dôchodku. A čo ešte? Má rád muzikály, číta Schnitzlera, obdivuje impresionistov, hrá šach, zbiera starožitnosti. Ale predovšetkým - ovláda všetky "triky" mužského baletného majstrovstva. (mi)
Gregor Hatala (1974) sa síce narodil vo Viedni, ale ešte ako občan Československa. Jeho otec, sólista nášho baletu, emigroval a v roku 1976 získal rakúske občianstvo.
Od roku 1981 študoval Hatala na Austrian federal Theater Ballet School a v roku 1990 podpísal zmluvu s Baletom Štátnej opery vo Viedni - stal sa tak najmladším členom súboru.
V roku 1992 sa zúčastnil na medzinárodnej súťaži The Eurovision Competition for Youn Dancers v Štokholme, kde získal bronzovú medailu.
Dva roky nato podpísal sólistický kontrakt s bostonským baletom, do Viedne sa vrátil v roku 1996 a stal sa sólistom Štátnej opery, od roku 2000 hlavným sólistom.
Ako hosťujúci sólista spolupracuje so Štátnou operou Budapešť.