SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Tento rok dokončia cyklotrasy na nábreží

Tento rok by mestskí stavitelia mali vybudovať tri kilometre hlavných mestských cyklotrás. Dobudovať by sa mal úsek na Viedenskej ceste v Petržalke, na druhom brehu dostavajú úsek medzi botanickou záhradou a Karloveskou zátokou, kde má vodné zdroje ...

V meste je v súčasnosti asi 50 km trás pre cyklistov. Mestské plány do budúcnosti počítajú s vyše dvoma stovkami kilometrov. Tento rok pribudnú tri. ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV SME

Tento rok by mestskí stavitelia mali vybudovať tri kilometre hlavných mestských cyklotrás. Dobudovať by sa mal úsek na Viedenskej ceste v Petržalke, na druhom brehu dostavajú úsek medzi botanickou záhradou a Karloveskou zátokou, kde má vodné zdroje Bratislavská vodárenská, s vyústením na Devínsku cestu. Okrem toho pribudne cyklotrasa medzi Krasňanmi a Račou, cyklistické značenie pripravujú na hlavné cesty v lesoparku. Práce na všetkých úsekoch by mali byť hotové najneskôr do septembra.

"Zdá sa to málo, ale keď sa to v našich podmienkach podarí, bude to úspech. S prípravami petržalskej trasy sa zaoberáme už od roku 2001, jej realizácia závisí aj od začatia prác na ochrannej protipovodňovej hrádzi," hovorí Katarína Szabová z technického úseku Správy telovýchovných a rekreačných zariadení Bratislavy.

"V predošlom období sme sa zaoberali dobudovaním rekreačných trás, tieto sú zatiaľ najviac využívané. V súčasnosti sa orientujeme na prepojenie jednotlivých mestských častí s centrom," prezrádza plány do budúcnosti Szabová. Príkladom je pripravovaný úsek Ružinovskej radiály Karadžičova - Páričkova - Bajkalská s napojením na Ružinovskú cestu. Ďaľej pripravujú s maďarskými a rakúskymi partnermi prepojenie Čunova s maďarskou Rajkou. Touto trasou sa bude dať dostať do Rakúska k Neziderskému jazeru.

Aktivisti z cyklistického združenia BicyBa upozorňujú, že po cestách sa pre hustú automobilovú dopravu takmer nedá jazdiť. Požadujú čo najrýchlejšie dobudovanie cyklistickej infraštruktúry, ktorá je samozrejmosťou vo väčšine európskych veľkomiest na západ od Bratislavy. Kompetentní priznávajú, že budovanie cyklotrás je veľmi zložité práve pre boom automobilovej dopravy. Na cyklotrasy nie je miesto, ukrajovanie z ciest pre motorové vozidlá býva problematické. V súčasnosti sa dopravní plánovači sústredia hlavne na riešenie naliehavej situácie individuálnej dopravy. Faktom však zostáva, že čím skôr sa v Bratislave podarí vybudovať funkčnú cyklistickú infraštruktúru, tým viac ľudí bude využívať tento spôsob dopravy, a tým sa odľahčí zaťaženie ciest automobilovou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Shell myslí na slovenské komunity
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  4. Agrokomplex 2022
  5. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  6. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  7. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  8. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 097
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 24 243
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 224
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 698
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 446
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 197
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 685
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 125
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 580
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 562
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 144
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 949
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 936
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 866
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 490
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu