SME

Tento rok dokončia cyklotrasy na nábreží

Tento rok by mestskí stavitelia mali vybudovať tri kilometre hlavných mestských cyklotrás. Dobudovať by sa mal úsek na Viedenskej ceste v Petržalke, na druhom brehu dostavajú úsek medzi botanickou záhradou a Karloveskou zátokou, kde má vodné zdroje ...

V meste je v súčasnosti asi 50 km trás pre cyklistov. Mestské plány do budúcnosti počítajú s vyše dvoma stovkami kilometrov. Tento rok pribudnú tri. ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV SME


Tento rok by mestskí stavitelia mali vybudovať tri kilometre hlavných mestských cyklotrás. Dobudovať by sa mal úsek na Viedenskej ceste v Petržalke, na druhom brehu dostavajú úsek medzi botanickou záhradou a Karloveskou zátokou, kde má vodné zdroje Bratislavská vodárenská, s vyústením na Devínsku cestu. Okrem toho pribudne cyklotrasa medzi Krasňanmi a Račou, cyklistické značenie pripravujú na hlavné cesty v lesoparku. Práce na všetkých úsekoch by mali byť hotové najneskôr do septembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zdá sa to málo, ale keď sa to v našich podmienkach podarí, bude to úspech. S prípravami petržalskej trasy sa zaoberáme už od roku 2001, jej realizácia závisí aj od začatia prác na ochrannej protipovodňovej hrádzi," hovorí Katarína Szabová z technického úseku Správy telovýchovných a rekreačných zariadení Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

"V predošlom období sme sa zaoberali dobudovaním rekreačných trás, tieto sú zatiaľ najviac využívané. V súčasnosti sa orientujeme na prepojenie jednotlivých mestských častí s centrom," prezrádza plány do budúcnosti Szabová. Príkladom je pripravovaný úsek Ružinovskej radiály Karadžičova - Páričkova - Bajkalská s napojením na Ružinovskú cestu. Ďaľej pripravujú s maďarskými a rakúskymi partnermi prepojenie Čunova s maďarskou Rajkou. Touto trasou sa bude dať dostať do Rakúska k Neziderskému jazeru.

Aktivisti z cyklistického združenia BicyBa upozorňujú, že po cestách sa pre hustú automobilovú dopravu takmer nedá jazdiť. Požadujú čo najrýchlejšie dobudovanie cyklistickej infraštruktúry, ktorá je samozrejmosťou vo väčšine európskych veľkomiest na západ od Bratislavy. Kompetentní priznávajú, že budovanie cyklotrás je veľmi zložité práve pre boom automobilovej dopravy. Na cyklotrasy nie je miesto, ukrajovanie z ciest pre motorové vozidlá býva problematické. V súčasnosti sa dopravní plánovači sústredia hlavne na riešenie naliehavej situácie individuálnej dopravy. Faktom však zostáva, že čím skôr sa v Bratislave podarí vybudovať funkčnú cyklistickú infraštruktúru, tým viac ľudí bude využívať tento spôsob dopravy, a tým sa odľahčí zaťaženie ciest automobilovou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 24 546
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 518
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 558
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 333
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 272
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 851
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 931
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 413
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 642
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 756
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 658
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 334
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 283
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 732
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám to chýbajú
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťZatvoriť reklamu