SME

Mesto chce Vlársku spojazdniť

Do konca budúceho roka by sa mali motoristi dostať z Kramárov na Kolibu cez dokončenú Vlársku ulicu. Ide o alternatívnu trasu z mesta na Kolibu, ktorá je nutná aj z hľadiska bezpečnosti premávky. "Ak by sa na Podkolibskej stala väčšia dopravná nehoda, ..

Do konca budúceho roka by sa mali motoristi dostať z Kramárov na Kolibu cez dokončenú Vlársku ulicu. Ide o alternatívnu trasu z mesta na Kolibu, ktorá je nutná aj z hľadiska bezpečnosti premávky. "Ak by sa na Podkolibskej stala väčšia dopravná nehoda, záchranári by sa na miesto mohli dostať hádam iba vrtuľníkom," hovorí riaditeľ spoločnosti Generálny investor Bratislavy Kamil Beladič.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S vybudovaním tejto komunikácie sa počíta už desaťročia. V roku 1985 dokončili most ponad Magurskú ulicu na Kramároch, odvtedy sa však práce utlmili. Stále chýba ešte vyše pol kilometra cesty. "Stavba ako taká nie je zložitá, komplikovaný je proces stavebného povolenia," hovorí riaditeľka magistrátnej sekcie dopravy Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným problémom je to, že budúca komunikácia má viesť vilovou štvrťou. Aby sa tu dala postaviť cesta potrebnej šírky, je nutné zasiahnuť aj do pozemkov obyvateľov. Práve to je v posledných rokoch kameňom úrazu. "V niektorých prípadoch sa nedarí vykupovať pozemky dohodou, pravdepodobne bude musieť v určitých prípadoch dôjsť aj k vyvlasťnovaniu," hovorí Kratochvílová. Majitelia svoje pozemky veľmi predávať nechcú, obávajú sa zhustenia dopravy.

Momentálne sa pracuje na projekte pre stavebné povolenie. To však stavebný úrad vydá, len keď budú vyjasnené majetkové vzťahy. Termín dokončenia je podľa Kratochvílovej v súčasnosti kvôli dosiaľ prebiehajúcim rokovaniam s vlastníkmi pozemkov ťažké odhadnúť. Na magistráte však veria, že do konca roka 2006 bude problém minulosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Na Vlárskej by po jej dobudovaní mohli začať premávať aj trolejbusy. V súčasnosti sa z Koliby do centra dá dostať len jednou cestou, ktorá kapacitne nepostačuje. Jej vyústenie na Jaskový rad a Karpatskú odborníci tiež nepovažujú za najšťastnejšie.

(mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 287
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 560
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 334
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 433
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 524
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 231
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 568
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu