Starý most pôjde do šrotu

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú ...

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú trať z Petržalky," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, čím vyvrátil fámy, že most uzavrú hneď po sprístupnení piateho mosta.

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jeho životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

"Cestná časť Starého mosta sa bude demontovať a dá sa do šrotu. Železničnú časť pravdepodobne využijeme ako budúcu trasu rýchloelektričky z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie," povedal Kolada. Isté to však bude až po výsledkoch skúšok ocele železničného mosta, ktoré je ešte potrebné urobiť.

Parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Most je totiž nízky, nevyhovujú ani podpery. Na rokovaniach s dunajskými lodníkmi sa predstavitelia mesta dohodli, že podpery sa meniť nebudú. Celý most však bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra. "Železničný most má šesť polí, každé je samostatnou jednotkou," vysvetlil Kolada. Počas rekonštrukcie most rozmontujú, každú časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky.

Na magistráte počítajú s tým, že trasu rýchloelektričky začnú stavať niekedy na budúci rok. Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún, mesto je schopné zaplatiť dve miliardy. Preto sa snažia, aby stavba bola zaradená do verejných prác. V takom prípade by bol zvyšok nákladov hradený zo štátneho rozpočtu. "Ak sa nám to podarí, s rekonštrukciou Starého mosta by sme mohli začať," dodal Kolada.

(mk)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 924
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 320
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 355
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 122
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 327
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 847
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 533
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 418
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 396
  10. Slováci triedia lepšie 1 016