Starý most pôjde do šrotu

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú ...

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú trať z Petržalky," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, čím vyvrátil fámy, že most uzavrú hneď po sprístupnení piateho mosta.

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jeho životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

"Cestná časť Starého mosta sa bude demontovať a dá sa do šrotu. Železničnú časť pravdepodobne využijeme ako budúcu trasu rýchloelektričky z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie," povedal Kolada. Isté to však bude až po výsledkoch skúšok ocele železničného mosta, ktoré je ešte potrebné urobiť.

Parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Most je totiž nízky, nevyhovujú ani podpery. Na rokovaniach s dunajskými lodníkmi sa predstavitelia mesta dohodli, že podpery sa meniť nebudú. Celý most však bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra. "Železničný most má šesť polí, každé je samostatnou jednotkou," vysvetlil Kolada. Počas rekonštrukcie most rozmontujú, každú časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky.

Na magistráte počítajú s tým, že trasu rýchloelektričky začnú stavať niekedy na budúci rok. Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún, mesto je schopné zaplatiť dve miliardy. Preto sa snažia, aby stavba bola zaradená do verejných prác. V takom prípade by bol zvyšok nákladov hradený zo štátneho rozpočtu. "Ak sa nám to podarí, s rekonštrukciou Starého mosta by sme mohli začať," dodal Kolada.

(mk)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 368
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 674
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 182
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 695
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 297
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 260
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 063
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 001
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 679
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 657