Starý most pôjde do šrotu

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú ...

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú trať z Petržalky," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, čím vyvrátil fámy, že most uzavrú hneď po sprístupnení piateho mosta.

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jeho životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

"Cestná časť Starého mosta sa bude demontovať a dá sa do šrotu. Železničnú časť pravdepodobne využijeme ako budúcu trasu rýchloelektričky z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie," povedal Kolada. Isté to však bude až po výsledkoch skúšok ocele železničného mosta, ktoré je ešte potrebné urobiť.

Parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Most je totiž nízky, nevyhovujú ani podpery. Na rokovaniach s dunajskými lodníkmi sa predstavitelia mesta dohodli, že podpery sa meniť nebudú. Celý most však bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra. "Železničný most má šesť polí, každé je samostatnou jednotkou," vysvetlil Kolada. Počas rekonštrukcie most rozmontujú, každú časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky.

Na magistráte počítajú s tým, že trasu rýchloelektričky začnú stavať niekedy na budúci rok. Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún, mesto je schopné zaplatiť dve miliardy. Preto sa snažia, aby stavba bola zaradená do verejných prác. V takom prípade by bol zvyšok nákladov hradený zo štátneho rozpočtu. "Ak sa nám to podarí, s rekonštrukciou Starého mosta by sme mohli začať," dodal Kolada.

(mk)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  1. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  2. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  3. BILLA pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
  4. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
  5. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
  8. The Horizont Resort **** - fun and wellness
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  10. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 168
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 109
  3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 10 879
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 617
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 151
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 917
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 889
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 625
  9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 316
  10. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 2 510