MHD: Budú sa rušiť zastávky a krátiť linky

V mestskej hromadnej doprave sa chystajú úsporné opatrenia, ktorých súčasťou má byť rušenie alebo skracovanie liniek, rušenie prehustených zastávok, prípadne aj zvýšenie cestovného. To sa naposledy zvyšovalo v minulom roku o deväť percent. Zatiaľ by ...

Bratislavčania sa najviac sťažujú na nízky komfort pri zvyšovaní cestovného.

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

V mestskej hromadnej doprave sa chystajú úsporné opatrenia, ktorých súčasťou má byť rušenie alebo skracovanie liniek, rušenie prehustených zastávok, prípadne aj zvýšenie cestovného. To sa naposledy zvyšovalo v minulom roku o deväť percent. Zatiaľ by sa nemal meniť systém zliav. "Máme ešte pôvodný systém zliav - zdarma pred dôchodcov, 50-percentné zľavy pre žiakov," povedal generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar. Po zavedení integrovanej dopravy v najbližších dvoch rokoch však bude treba zosúladiť zľavy železníc, SAD a dopravného podniku.

Hromadná doprava je zdrojom znechutenia obyvateľov mesta. Dopravný podnik sa označuje ako čierna diera, v ktorej miznú peniaze. Ľudia kritizujú zlé služby a zvyšovanie cestovného, za ktoré nedostanú kvalitu. Najviac nekultúrne cestovanie je v dopravnej špičke. Ranná je medzi 7. a 8. hodinou, popoludňajšia od 14. do 18. hodiny. "Na vyšší štandard by sme potrebovali viac vozidiel, a tie nemáme," hovorí Zachar.

Dopravný podnik vznikol v roku 1994 ako akciová spoločnosť s jediným akcionárom, ktorým je hlavné mesto. Terajší riaditeľ Zachar je vo funkcii ôsmy rok. "Urobili sme veľa dobrého," tvrdí Zachar. "Utlmili sme rast nákladov, lepšie využívame energie a materiál, zaviedli sme plynofikáciu autobusov, došlo k prepúšťaniu." To podľa neho potvrdili aj audity.

Po zavedení fiškálnej decentralizácie je financovanie dopravy v rukách mesta - štát už neposkytuje asi miliardovú dotáciu ako predtým. Výsledkom bolo zvýšenie miestnych daní, ale to nestačí - treba racionalizovať. Mesto dalo urobiť tri nezávislé audity. "Zistili, že máme prehustené linky a zastávky - racionalizáciou by sa ušetrilo, hoci ľudia by museli viac prestupovať a dlhšie dochádzať na zastávky," povedal Zachar.

Dopravný podnik bude od 1. júna odťahovať zle zaparkované autá a vraky na území mesta. Ďalej sa plánuje nákup nových vozidiel, nasadenie duobusov na Dlhé diely, ktoré budú vedieť ťahať do kopca. Pokračovať sa má v rekonštrukcii tratí.

Hlavné problémy

* osem ľudí na meter štvorcový v špičke, štandard je štyri až päť ľudí

* slabý komfort: kúrenie, čistota vozidiel, ich vybavenie, nízkopodlažnosť, a to pri stále sa zvyšujúcom cestovnom

* zastaraný vozový park

* málo efektívne trasovanie a systém výkonov

* málo investícií do rozvoja

Úspechy Zacharovho vedenia

* nákup 100 nových autobusov v roku 1998

* pohon autobusov na ekologickejší a lacnejší CNG (stlačený zemný plyn)

* modernizácia vozidiel

* rekonštrukcia tratí

* znižovanie počtu pracovníkov okrem vodičov

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 986
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 780
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 259
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 763
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 434
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 841