Vodiči sa na letné obdobie musia obrniť trpezlivosťou - mesto totiž bude rozkopané ešte viac ako obvykle. Tento rok sa cez spoločnosť Generálny investor Bratislavy v meste na dopravné stavby preinvestuje 442 miliónov korún. Je to viac, ako za posledné ..
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Vodiči sa na letné obdobie musia obrniť trpezlivosťou - mesto totiž bude rozkopané ešte viac ako obvykle. Tento rok sa cez spoločnosť Generálny investor Bratislavy v meste na dopravné stavby preinvestuje 442 miliónov korún. Je to viac, ako za posledné dva roky dohromady. "Výsledky sa dostavia už v jesenných mesiacoch," hovorí riaditeľka sekcie dopravy na magistráte Tatiana Kratochvílová. Ďalších dvesto miliónov si vyžiadajú rekonštrukcie električkových tratí.
Popri dokončení piateho premostenia Dunaja bude jednou z najdôležitejších letných dopravných stavieb rozšírenie Nábrežia arm. gen. L. Svobodu na strane pri Dunaji. V úseku od tunela po Nový most by mal v smere do mesta pribudnúť nový jazdný pruh, stavba sa bude koordinovať s rekonštrukciou kanalizácie. V opačnom smere zatiaľ rozšíreniu komunikácie bránia vlastnícke vzťahy priľahlých pozemkov. Práce budú stáť asi 25 miliónov. Vynovovať a vylepšovať sa budú aj viaceré úseky Dúbravsko-karloveskej, Ružinovskej a Vajnorskej radiály. V pláne sú aj opravy ciest v Mlynskej doline či na Einsteinovej, ktorých stav sa vďaka enormnému nárastu nákladnej dopravy v poslednom čase dosť zhoršil.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada včera pred novinármi definitívne zavrhol možnosť, že by na Obchodnej zostala len jedna električková koľaj. "Bolo to len v štádiu uvažovania. Obchodná so Špitálskou sú jedny z najzaťaženejších električkových radiál v meste," dodal. Obnova čaká celú električkovú trať od Blumentálu až po tunel, na Obchodnej a Župnom námestí sa pri tejto príležitosti bude upravovať aj povrch. "Námestie treba poľudštiť aj v súvislosti so vstupom turistov na Hrad," dodal Kolada. Rekonštruovať treba hlavne most na Kapucínskej, po koľajach tu bežne jazdia napríklad autá poslancov Národnej rady. Tento rok by sa mali začať aj prieskumy tunela, budúci rok sa počíta s veľkou rekonštrukciou.
V meste tento rok pribudne niekoľko svetelných križovatiek. Semafory postavia na križovatke Pražskej a Sokolskej, kde v poslednom čase prišlo o život niekoľko chodcov. Rozostavaná svetelná signalizácia je na priesečníku ulíc Račianska a Gaštanový hájik, svetelné riadenie sprehľadní aj križovatku Hradskej a Vrakunskej cesty. Tento rok by konečne mali dokončiť aj svetelnú signalizáciu na uliciach Tomášikova - Seberíniho - Obilná. Práce sa vlečú už štyri roky pre rokovania s vlastníkmi dotknutých pozemkov v okolí. Prestavbe sa nevyhne ani križovatka na Patrónke, semafor pribudne aj na priesečníku Slovnaftskej a Komárňanskej.
Ďalšou významnou stavbou v meste je predĺženie Tomášikovej cez Zátišie, čím sa štvorprúdovkou spojí Vajnorská a Račianska radiála. Zatiaľ sa pripravuje projektová dokumentácia, stavbu by mali dokončiť budúci rok. V máji tohto roka definitívne dokončia prestavbu Galvaniho. Tento rok začnú pripravovať plány na ďalší úsek diaľnice medzi Seneckou a Vajnorami. O rok by mali začať aj práce na novej ceste spájajúcej Raču s Vajnorami. Predlžovať sa bude aj Eisnerova v Devínskej Novej Vsi, rekonštruovať budú Starú Dúbravskú aj Záhradnícku.
V Bratislave je približne 800 kilometrov komunikácií. Približne 430-tisíc Bratislavčanov jazdí na 241-tisíc autách v evidencii bratislavských dopravných policajtov. Cestnú sieť, samozrejme, používajú aj návštevníci mesta, turisti a tranzitná doprava.