Ponaťahujte sa po vianočných sviatkoch

Vianočné sviatky bývajú obvykle dňami leňošenia pri plnom stole dobrôt a pri televízore. Aj vy patríte medzi tých, ktorí sa presúvajú od televíznej obrazovky ku chladničke a potom k stolu? Cítite sa unavení a usedení z prílišného ničnerobenia?


Svoj organizmus dobre rozhýbete aj pri cvičení s fitloptou. Na záver si ľahnite na fitloptu a chvíľu relaxujte. Svaly sa uvoľnia a vy sa budete cítiť výborne. FOTO – ARCHÍV



Tak dnes choďte radšej na čerstvý vzduch a vychutnajte si malú prechádzku.

Akákoľvek pohybová aktivita, ktorú vám počasie dovolí, rozprúdi krvný obeh. Váš organizmus načerpá nový kyslík, čím podporíte i spaľovanie tuku, ktorý sa do vášho organizmu prirodzene dostal s vianoč- nými dobrotami.

V tomto prípade vôbec nejde o vrcholné športové výkony, ale o to, aby ste z pohybu mali radosť. V tele sa vám pri ňom vyplavujú do krvi hormóny šťastia endorfíny, ktoré spôsobujú zlepšenie nálady.

Cviky na rozhýbaniecelého tela

* otvorte si okno, posaďte sa na päty a ponaťahujte sa do všetkých strán. Intenzívne sa snažte zívať. Organizmus sa výborne okysličí.

* postavte sa na špičky, ruky vzpažte a dočahujte nimi čo najvyššie, ako keby ste chceli chytiť imaginárny bod tesne nad vami. Môžete prešľapovať z nohy na nohu. Po chvíli sa uvoľnite a cvik opakujte aspoň desaťkrát. Celé telo sa výborne ponaťahuje a svaly sa mierne zahrejú.

* ľahnite si na chrbát a nohy pritiahnite k telu. Pod kolenami si ich chyťte oboma rukami a päť sekúnd tlačte kolená k telu. Potom sa uvoľnite a opakujte desaťkrát. Toto cvičenie by malo priniesť úľavu pri bolestiach chrbta.

* kľaknite si, rukami sa oprite o zem a chrbát ľahko prehnite. Napnite svaly v panvovej oblasti a smerom od panvy chrbát pomaly vyhrbte do „mačacieho chrbta“. Hlava musí celý čas visieť uvoľnene.

* ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a oprite si nohy tak, aby boli chodidlá celé na zemi.

Zdvíhajte trup, striedavo vľavo a vpravo. Hlavu netlačte na hrudník, pomôže vám, ak sa budete dívať rovno, na svoje kolená. Chodidlá musia zostať po celý čas na zemi. Cvičenie výborne formuje brušné svalstvo.

* pohodlne sa položte na podlahu, a bicyklujte, kým vydržíte. Po krátkom oddychu opakujte. Cvičenie rozhýbe kolenné a bedrové kĺby.

Na záver si ľahnite na chrbát so vzpaženými rukami. Zavrite oči a zhlboka dýchajte. (slo)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 018
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 727
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 275
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 543
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 908
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 322
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 142
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 701