Ponaťahujte sa po vianočných sviatkoch

Vianočné sviatky bývajú obvykle dňami leňošenia pri plnom stole dobrôt a pri televízore. Aj vy patríte medzi tých, ktorí sa presúvajú od televíznej obrazovky ku chladničke a potom k stolu? Cítite sa unavení a usedení z prílišného ničnerobenia?


Svoj organizmus dobre rozhýbete aj pri cvičení s fitloptou. Na záver si ľahnite na fitloptu a chvíľu relaxujte. Svaly sa uvoľnia a vy sa budete cítiť výborne. FOTO – ARCHÍV



Tak dnes choďte radšej na čerstvý vzduch a vychutnajte si malú prechádzku.

Akákoľvek pohybová aktivita, ktorú vám počasie dovolí, rozprúdi krvný obeh. Váš organizmus načerpá nový kyslík, čím podporíte i spaľovanie tuku, ktorý sa do vášho organizmu prirodzene dostal s vianoč- nými dobrotami.

V tomto prípade vôbec nejde o vrcholné športové výkony, ale o to, aby ste z pohybu mali radosť. V tele sa vám pri ňom vyplavujú do krvi hormóny šťastia endorfíny, ktoré spôsobujú zlepšenie nálady.

Cviky na rozhýbaniecelého tela

* otvorte si okno, posaďte sa na päty a ponaťahujte sa do všetkých strán. Intenzívne sa snažte zívať. Organizmus sa výborne okysličí.

* postavte sa na špičky, ruky vzpažte a dočahujte nimi čo najvyššie, ako keby ste chceli chytiť imaginárny bod tesne nad vami. Môžete prešľapovať z nohy na nohu. Po chvíli sa uvoľnite a cvik opakujte aspoň desaťkrát. Celé telo sa výborne ponaťahuje a svaly sa mierne zahrejú.

* ľahnite si na chrbát a nohy pritiahnite k telu. Pod kolenami si ich chyťte oboma rukami a päť sekúnd tlačte kolená k telu. Potom sa uvoľnite a opakujte desaťkrát. Toto cvičenie by malo priniesť úľavu pri bolestiach chrbta.

* kľaknite si, rukami sa oprite o zem a chrbát ľahko prehnite. Napnite svaly v panvovej oblasti a smerom od panvy chrbát pomaly vyhrbte do „mačacieho chrbta“. Hlava musí celý čas visieť uvoľnene.

* ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a oprite si nohy tak, aby boli chodidlá celé na zemi.

Zdvíhajte trup, striedavo vľavo a vpravo. Hlavu netlačte na hrudník, pomôže vám, ak sa budete dívať rovno, na svoje kolená. Chodidlá musia zostať po celý čas na zemi. Cvičenie výborne formuje brušné svalstvo.

* pohodlne sa položte na podlahu, a bicyklujte, kým vydržíte. Po krátkom oddychu opakujte. Cvičenie rozhýbe kolenné a bedrové kĺby.

Na záver si ľahnite na chrbát so vzpaženými rukami. Zavrite oči a zhlboka dýchajte. (slo)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 246
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 281
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 174
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 993
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 925
  6. Kam do tepla v januári? 1 737
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 369
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 095
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 081
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896