Petržalka chce estakádnu trať

Návrh električkovej trate, ktorá má spojiť Petržalku s centrom mesta, včera pripomienkovali miestni poslanci. V uznesení sa konštatuje, že prvá etapa stavby v trase Janíkov dvor - Šafárikovo námestie neprinesie Petržalčanom kvalitatívny obrat v cestovaní

. Petržalka však aj tak podporuje urýchlené riešenie dopravy.

Definitívna trasa električky je navrhnutá po Bosákovu ulicu. Územím Petržalky má viesť dráha dlhá 5,5 kilometra. Otázna je najmä výška jej umiestnenia. Do úvahy pripadajú tri varianty. Polozapustená trať vedúca jeden až dva metre pod úrovňou terénu, povrchová trať kopírujúca zhruba výšku terénu alebo estakádová. Mestská časť Petržalka súhlasí len s estakádnym variantom. Jednou z jeho výhod bude to, že trať nebude preťažené komunikácie križovať priamo, ale mimoúrovňovo a umožní aj postupnú zástavbu dotknutej lokality.

Električková trať je vedená územím, v ktorom sa striedajú zastavané územia so zeleňou a športovými plochami. Územie je definované ako polyfunkčné a reprezentačné. Na petržalskej strane je navrhnutých deväť zastávok - Janíkov dvor, Lúky-juh, Draždiak, Lúky-sever, Háje-juh, Háje-sever, Bosákova, Einsteinova, Viedenská. Prechod cez Dunaj je v prvej etape stavby po Starom moste, v definitívnom riešení popod Dunaj.

Mestská časť zároveň žiada dobudovať aj ďalšiu komunikáciu - od Janíkovho dvora až po Bosákovu ulicu s napojením na Panónsku cestu. Do riešenia stavby električkovej trate žiada Petržalka zahrnúť vetvu Jantárová cesta - Einsteinova v smere na Prístavný most. Tá by mala odkloniť dopravu, ktorá by mohla preťažovať Bosákovu ulicu.

Zastupiteľstvo žiada, aby viaceré možné varianty stavby električkovej trate vyhodnotila ešte z ekonomického hľadiska nezávislá odborná organizácia. (japa)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 922
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 546
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 754
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 238
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 994
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 801
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 356
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 206
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 134
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 108