Petržalka chce estakádnu trať

Návrh električkovej trate, ktorá má spojiť Petržalku s centrom mesta, včera pripomienkovali miestni poslanci. V uznesení sa konštatuje, že prvá etapa stavby v trase Janíkov dvor - Šafárikovo námestie neprinesie Petržalčanom kvalitatívny obrat v cestovaní

. Petržalka však aj tak podporuje urýchlené riešenie dopravy.

Definitívna trasa električky je navrhnutá po Bosákovu ulicu. Územím Petržalky má viesť dráha dlhá 5,5 kilometra. Otázna je najmä výška jej umiestnenia. Do úvahy pripadajú tri varianty. Polozapustená trať vedúca jeden až dva metre pod úrovňou terénu, povrchová trať kopírujúca zhruba výšku terénu alebo estakádová. Mestská časť Petržalka súhlasí len s estakádnym variantom. Jednou z jeho výhod bude to, že trať nebude preťažené komunikácie križovať priamo, ale mimoúrovňovo a umožní aj postupnú zástavbu dotknutej lokality.

Električková trať je vedená územím, v ktorom sa striedajú zastavané územia so zeleňou a športovými plochami. Územie je definované ako polyfunkčné a reprezentačné. Na petržalskej strane je navrhnutých deväť zastávok - Janíkov dvor, Lúky-juh, Draždiak, Lúky-sever, Háje-juh, Háje-sever, Bosákova, Einsteinova, Viedenská. Prechod cez Dunaj je v prvej etape stavby po Starom moste, v definitívnom riešení popod Dunaj.

Mestská časť zároveň žiada dobudovať aj ďalšiu komunikáciu - od Janíkovho dvora až po Bosákovu ulicu s napojením na Panónsku cestu. Do riešenia stavby električkovej trate žiada Petržalka zahrnúť vetvu Jantárová cesta - Einsteinova v smere na Prístavný most. Tá by mala odkloniť dopravu, ktorá by mohla preťažovať Bosákovu ulicu.

Zastupiteľstvo žiada, aby viaceré možné varianty stavby električkovej trate vyhodnotila ešte z ekonomického hľadiska nezávislá odborná organizácia. (japa)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 632
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 099
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 393
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 128
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 799
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 874
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 744
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 445
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 245
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 814