. Petržalka však aj tak podporuje urýchlené riešenie dopravy.
Definitívna trasa električky je navrhnutá po Bosákovu ulicu. Územím Petržalky má viesť dráha dlhá 5,5 kilometra. Otázna je najmä výška jej umiestnenia. Do úvahy pripadajú tri varianty. Polozapustená trať vedúca jeden až dva metre pod úrovňou terénu, povrchová trať kopírujúca zhruba výšku terénu alebo estakádová. Mestská časť Petržalka súhlasí len s estakádnym variantom. Jednou z jeho výhod bude to, že trať nebude preťažené komunikácie križovať priamo, ale mimoúrovňovo a umožní aj postupnú zástavbu dotknutej lokality.
Električková trať je vedená územím, v ktorom sa striedajú zastavané územia so zeleňou a športovými plochami. Územie je definované ako polyfunkčné a reprezentačné. Na petržalskej strane je navrhnutých deväť zastávok - Janíkov dvor, Lúky-juh, Draždiak, Lúky-sever, Háje-juh, Háje-sever, Bosákova, Einsteinova, Viedenská. Prechod cez Dunaj je v prvej etape stavby po Starom moste, v definitívnom riešení popod Dunaj.
Mestská časť zároveň žiada dobudovať aj ďalšiu komunikáciu - od Janíkovho dvora až po Bosákovu ulicu s napojením na Panónsku cestu. Do riešenia stavby električkovej trate žiada Petržalka zahrnúť vetvu Jantárová cesta - Einsteinova v smere na Prístavný most. Tá by mala odkloniť dopravu, ktorá by mohla preťažovať Bosákovu ulicu.
Zastupiteľstvo žiada, aby viaceré možné varianty stavby električkovej trate vyhodnotila ešte z ekonomického hľadiska nezávislá odborná organizácia. (japa)