Tunel Sitina dlhý 1,5 kilometra sa stane súčasťou nového 3,3-kilometrového úseku diaľnice D2 Lamačská cesta - Staré grunty. Po jeho dobudovaní sa definitívne ukončí výstavba južného diaľničného obchvatu hlavného mesta. Na snímke vidieť tunelové rúry na severnom portáli, ktoré vyústia na Lamačskú cestu. FOTO TASR - ŠTEFAN PUŠKÁŠ |
V západnej rúre tunela Sitina, ktorý bude súčasťou diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, sa ukončili razičské práce. Pokračuje sa v razení východnej rúry, ktorú by chceli dokončiť v máji. Práce neprerušili ani v súčasnom mrazivom počasí. "Vnútri tunela je priemerná teplota okolo 10 stupňov, takže je možné raziť i betónovať bez väčších problémov aj v zime. Pracuje sa nonstop," povedal Peter Balušík zo spoločnosti Skanska BS.
Tento týždeň majú vo východnej rúre vyrazených z južnej strany (od zoologickej záhrady) 738,60 metra a zo severnej strany (od areálu Slovenskej akadémie vied) 37,39 metra. Vyrazené sú aj dve z piatich únikových ciest. Celý tunel aj s prístupovými cestami by mal byť hotový v roku 2007.
Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré Grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu do Mlynskej doliny a križovatku Patrónka, ktorá je najviac preťaženou v Bratislave. Tunel budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. V západnej rúre je 1189 metrov razených a 251 metrov hĺbených z povrchu. Vo východnej rúre je 1159 metrov razených a 256 metrov hĺbených. Trasa 1,5-kilometrového tunela vedie relatívne plytko pod povrchom, maximálne 30 metrov, na niektorých miestach okolo 10 metrov. Bude mať päť únikových ciest, každých 150 metrov bude výklenok s núdzovým telefónom, každých 80 metrov výklenok s hydrantom.
(lin)