SME

Obchodnú ulicu zmodernizujú

Obchodná je jednou z posledných ulíc v centre, ktorým sa zatiaľ výraznejšia obnova vyhla. Na magistráte však už s rekonštrukciou rátajú, začať by sa mala tento alebo najneskôr na budúci rok. "Väčšina nehnuteľností je po reštitúciách v súkromných rukách,

ich vzhľad a funkčné využitie určujú majitelia. Našou úlohou je zrekonštruovať električkovú trať, ktorá si to už vyžaduje. Chceme aj skultúrniť povrch ulice, vymeniť dlažby a podobne," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

Vyše stomiliónová rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej je jednou z priorít mesta do konca roku 2006, zdroje sa budú čerpať z úveru Dexia banky.

Od úpravy povrchu ulice si mesto sľubuje aj zatraktívnenie a skvalitnenie služieb, podobne ako tomu bolo na Hviezdoslavovom námestí či Mostovej ulici. "Mladí ľudia už za nás rozhodli, že Obchodnú považujú za nové korzo. Z ulice vinárskych viech sa Obchodná mení na trendovú ulicu," hovorí Vajda.

SkryťVypnúť reklamu

Vyskytla sa aj možnosť kvôli priestoru pre chodcov obmedziť električkovú trať na jednu koľaj. "Teoreticky sú možné tri varianty, buď zostanú na ulici dve koľaje, alebo jedna koľaj, alebo zmizne električková trať úplne. Konečné rozhodnutie ešte nepadlo, dôležitý bude aj názor dopravného podniku," hovorí Vajda. Keby chcela samospráva odstrániť električky z Obchodnej, alternatívou by bolo pravdepodobne finančne neúnosné vedenie trate pod zemou alebo inou ulicou. Ak by sa rozhodlo o jednej koľaji, protiidúce električky riadené svetelnou signalizáciou by museli vyčkávať na koncoch ulice. Podobný problém riešili na magistráte aj pri rekonštrukcii Mostovej. Dopravný podnik sa však vtedy pomerne jednoznačne postavil proti návrhu jednokoľajky. O tom, či je takéto technické riešenie na Obchodnej reálne z hľadiska prevádzky dopravy, rozhodnú odborníci v najbližších mesiacoch.

SkryťVypnúť reklamu

Električky premávajú po Obchodnej ulici obojsmerne od roku 1977, predtým tu chodili trolejbusy. Vlani v lete tu električky nepremávali, vodári totiž rekonštruovali storočnú kanalizáciu. Trate sa však opravy nedotkli. (mk)

Z priorít hlavného mesta do roku 2006:

T rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej 110 miliónov

T rekonštrukcia trate na Hurbanovom námestí 45 miliónov

T rekonštrukcia trate na Kapucínskej 7 miliónov

T rekonštrukcia trate v Tuneli (tento rok) 90 miliónov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 463
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 381
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 357
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu