SME

Mesto našlo vrakovisko v Zohore

Autá z vyradenej evidencie už je kam odťahovať. V novembri magistrát podpísal zmluvu s vedením vrakoviska v Zohore pri Malackách. Podľa slov hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej má zmluvu s firmou podpísanú aj väčšina mestských častí. "V územnom pláne ...

Autá z vyradenej evidencie už je kam odťahovať. V novembri magistrát podpísal zmluvu s vedením vrakoviska v Zohore pri Malackách. Podľa slov hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej má zmluvu s firmou podpísanú aj väčšina mestských častí. "V územnom pláne sme nenašli vhodné miesto na území mesta. Preto nám vyhovuje, že spracovateľ má aj licenciu na spracovanie vrakov na druhotné suroviny," hovorí Chudinová.

Magistrát má na starosti komunikácie II. a III. triedy, oddelenie životného prostredia poslalo zatiaľ výzvy na odstránenie áut desiatim majiteľom. Oveľa viac vrakov či starých áut však stojí na vedľajších cestách III. a IV. triedy, ktoré majú v správe jednotlivé mestské časti. Po vyradení áut s federálnymi ešpézetkami z evidencie zostali podľa policajných štatistík na území mesta tisíce áut, ktoré podľa zákona možno odtiahnuť na vrakovisko.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zákona o odpadoch musí každý majiteľ starého auta a auta, ktoré dlhodobo prekáža na verejných priestranstvách, svoje auto odstrániť. Ak tak neurobí, má auto odtiahnuť obec. Keď sa samospráva dozvie o takomto aute, môže, ale nemusí upozorniť jeho majiteľa. O vozidle dá potom echo zohorskej firme, ktorá ho na vlastné náklady odtiahne na vrakovisko. Tam musí auto stáť dvanásť mesiacov, potom ho môžu zošrotovať. Auto by malo byť odstránené z verejného priestranstva do 30 dní od vyradenia z evidencie. "Podľa zákona by sa tento mesiac mali odtiahnuť všetky vyradené autá z ulíc a verejných parkovísk, ale to je nemysliteľné. Každý si však musí byť vedomý, že mu jeho auto môžu odtiahnuť," vysvetlila Chudinová.

Pokiaľ ho bude majiteľ chcieť počas tejto doby späť, bude musieť vrakovisku zaplatiť všetky náklady súvisiace s odťahom a skladovaním. V cenníku odťahovky je 300 korún za naloženie auta, 18 korún za kilometer jazdy, parkovné na vrakovisku je 200 korún na deň.

SkryťVypnúť reklamu

(mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu