SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Polus a Aupark plný, v centre krachujú obchody

„Obchodnú ulicu by mali premenovať, viac nie je obchodná,“ hovorí predavač Karol v obchode s domácimi spotrebičmi HP Tronic na Kollárovom námestí. Po bronzovej nedeli aj tá predvčerajšia strieborná potvrdila, že ľudia za nákupmi nechodia viac do centra, .


Tradičné obchodíky v centre ľudia opúšťajú. Väčšina volí pohodlný nákup pod jednou strechou hypermarketov či nákupných centier. Obchodíky menia nájomcov i sortiment, ale zdá sa, že do nich nikto neinvestuje a pomaly krachujú. FOTO SME - PAVOL MAJER



„Obchodnú ulicu by mali premenovať, viac nie je obchodná,“ hovorí predavač Karol v obchode s domácimi spotrebičmi HP Tronic na Kollárovom námestí. Po bronzovej nedeli aj tá predvčerajšia strieborná potvrdila, že ľudia za nákupmi nechodia viac do centra, ale „pod strechu“ - do Polusu, do hypermarketov alebo do nového Auparku.

Skryť Vypnúť reklamu

„Mali sme v nedeľu otvorené do jednej, ale neoplatí sa to, napíšte, že od prvého januára úplne zatvárame,“ pokračuje Karol. „Určite nemáme vyššie ceny, akcie v hypermarketoch sú ako naše normálne ceny, oni si len nalepia hviezdičku a ľudia tam letia. A je to pohodlnejšie, odvezú sa autom trebárs v tričku a môžu nakupovať. Tu ani niet kde zaparkovať, za miesto sa platí.“ Karolov kolega Roman dodáva: „V porovnaní s minulým rokom je to úbohé, z tržieb by sa dali zaplatiť dvaja ľudia a elektrina, ale krachuje sa na nájomnom.“

Jednými z mála, ktorým sa na Obchodnej stále darí, sú obchody s odevmi Kenvello a Terranova. „U nás je stále plno ľudí, v našom obchode v Poluse sú silné víkendy, ale je to slabšie cez týždeň. Teraz pred Vianocami nakupujú skôr ženy pre mužov, ľudia veci neskúšajú, takže viac nakupujú darčeky, ako pre seba,“ hovorí Marcela z Kenvella.

Skryť Vypnúť reklamu

Prázdnotou naopak zívajú klenotníctva a kníhkupectvá - okrem predajne Lacné knihy. „Oproti vlaňajšku je to veľmi slabé, naše denné tržby sú teraz asi o polovicu nižšie ako minulý rok pred Vianocami,“ hovorí vedúca kníhkupectva na Obchodnej ulici. „Už minulý rok sme hovorili, že je to zlé a nemôže to byť horšie, ale stalo sa,“ dopĺňa ju predavačka Renata. A či niekedy uvažovali o zatvorení kníhkupectva? „Viete si predstaviť centrum bez kníhkupectva. A v nákupných strediskách je najmä komercia. Minule sem prišla pani, vraj prešla celý Polus a nezohnala Zvieraciu farmu, keď ju u nás našla, bola veľmi šťastná.“

Nie všetci predajcovia majú podobný názor, nábytkári z Domu odievania sa prispôsobili podmienkam, nepredĺžili nájom a presťahovali sa do Auparku, a jedno poschodie je takmer prázdne.

Skryť Vypnúť reklamu

Slabšie tržby pocítili aj predavačky odevov v tržnici Centrál. Dôvodom je podľa nich najmä konkurencia blízkeho Polusu. „Dúfame, že sa ľudia raz nabažia veľkých obchodov a vrátia sa k nám,“ hovorí predavačka Svetlana. Možno má pravdu, potvrdzuje to aj nakupujúca pani Viera: „Prešla som pred Vianocami celé mesto, ceny sú približne rovnaké, ale všade je všetko vykúpené.

Chcela som lego a nakoniec som ho kúpila v centre, v Poluse už bolo vypredané. Asi tam chodí viac ľudí a všetko rýchlejšie vykúpia.“

Do karát nákupom pod jednou strechou hrá aj tohtoročný tuhý mráz, mnohí si rozmyslia, či budú mrznúť pri túlaní sa z obchodíku do obchodíku, alebo za dve-tri hodiny na jednom mieste vo vykúrenom priestore s príjemnou vianočnou hudbou nakúpia celej rodine. A tak pri jednej pokladnici v hypermarkete stoja za sebou zákazníci s rožkami a mliekom, ale aj s nosičom na lyže, kabátom pre manželku, televízorom či elektrickým terčom na hádzanie šípok. Tradičné obchody v centre budú asi musieť rýchlo nájsť netradičnú stratégiu, aby sa im zákazníci vrátili. (haj)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 686
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 603
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 909
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 241
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 188
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 595
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 887
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 711
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 598
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 633
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu