Magistrát chce vytvoriť nový imidž mesta

V minulom roku navštívilo Bratislavu takmer 400-tisíc zahraničných turistov, ktorí tu 700-tisíckrát prespali. Je to približne 16-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Samospráva však vidí v Bratislave oveľa väčší potenciál a chce sem pritiahnuť

Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city. FOTO - ARCHÍV SME

ešte viac návštevníkov. Preto vypracovala na najbližšie dva roky plán, ktorý znamená zmenu prístupu k propagácii cestovného ruchu.

"Chceme prezentovať naše pamiatky, ale aj kultúrne podujatia. Zameriame sa aj na kongresový cestovný ruch, trendom je teraz víkendový fun turizmus. Bratislava by mala byť porovnateľná so všetkými hlavnými mestami v Európe. V poslednom čase klesá návštevnosť metropol, čo pre nás predstavuje šancu," povedala námestníčka primátora Tatiana Mikušová.

Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city ako malé kultúrne mesto plné pamiatok s vinohradníckou tradíciou, v ktorom žije mnoho mladých ľudí. Mesto chcú prezentovať oveľa aktívnejšie ako doteraz. Zlepšiť by sa mali aj informačné a ostatné služby pre turistov.

"Chceli by sme užšie spolupracovať aj s Viedňou, tak blízko položené dve hlavné mestá sú v Európe raritou," povedala Mikušová.

V rozpočte sú na tento rok podobne ako vlani vyčlenené približne štyri milióny korún, do financovania projektov by chceli vtiahnuť aj súkromný sektor. V roku 2003 vybralo mesto na daniach a poplatkoch za ubytovanie 32 miliónov, vlani 26 miliónov korún. Tento rok by boli spokojní s 37 miliónmi.

Z cudzincov k nám najviac chodia Česi, ktorí prichádzajú za obchodom. Českí návštevníci tvoria takmer 11 percent, na druhom mieste sú s takmer 10 percentami Nemci, ktorí tu najčastejšie zo všetkých cudzincov aj nocujú. Šesť percent turistov prichádza z Talianska, Bratislavu navštevujú aj Poliaci, Francúzi, Briti, Američania, Fíni a ľudia z okolitých krajín. Počas silvestrovských osláv bolo v centre sedemtisíc cudzincov, najmä Talianov, Britov a obyvateľov pobaltských krajín a štátov bývalej Juhoslávie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 535
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 929
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 806
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 878
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 705
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 432
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 110
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973