Magistrát chce vytvoriť nový imidž mesta

V minulom roku navštívilo Bratislavu takmer 400-tisíc zahraničných turistov, ktorí tu 700-tisíckrát prespali. Je to približne 16-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Samospráva však vidí v Bratislave oveľa väčší potenciál a chce sem pritiahnuť

Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city. FOTO - ARCHÍV SME

ešte viac návštevníkov. Preto vypracovala na najbližšie dva roky plán, ktorý znamená zmenu prístupu k propagácii cestovného ruchu.

"Chceme prezentovať naše pamiatky, ale aj kultúrne podujatia. Zameriame sa aj na kongresový cestovný ruch, trendom je teraz víkendový fun turizmus. Bratislava by mala byť porovnateľná so všetkými hlavnými mestami v Európe. V poslednom čase klesá návštevnosť metropol, čo pre nás predstavuje šancu," povedala námestníčka primátora Tatiana Mikušová.

Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city ako malé kultúrne mesto plné pamiatok s vinohradníckou tradíciou, v ktorom žije mnoho mladých ľudí. Mesto chcú prezentovať oveľa aktívnejšie ako doteraz. Zlepšiť by sa mali aj informačné a ostatné služby pre turistov.

"Chceli by sme užšie spolupracovať aj s Viedňou, tak blízko položené dve hlavné mestá sú v Európe raritou," povedala Mikušová.

V rozpočte sú na tento rok podobne ako vlani vyčlenené približne štyri milióny korún, do financovania projektov by chceli vtiahnuť aj súkromný sektor. V roku 2003 vybralo mesto na daniach a poplatkoch za ubytovanie 32 miliónov, vlani 26 miliónov korún. Tento rok by boli spokojní s 37 miliónmi.

Z cudzincov k nám najviac chodia Česi, ktorí prichádzajú za obchodom. Českí návštevníci tvoria takmer 11 percent, na druhom mieste sú s takmer 10 percentami Nemci, ktorí tu najčastejšie zo všetkých cudzincov aj nocujú. Šesť percent turistov prichádza z Talianska, Bratislavu navštevujú aj Poliaci, Francúzi, Briti, Američania, Fíni a ľudia z okolitých krajín. Počas silvestrovských osláv bolo v centre sedemtisíc cudzincov, najmä Talianov, Britov a obyvateľov pobaltských krajín a štátov bývalej Juhoslávie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 720
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 367
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 094
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 442
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 507
  6. Splnený sen 2 221
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 739
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 115
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 078
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970