Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city. FOTO - ARCHÍV SME
ešte viac návštevníkov. Preto vypracovala na najbližšie dva roky plán, ktorý znamená zmenu prístupu k propagácii cestovného ruchu.
"Chceme prezentovať naše pamiatky, ale aj kultúrne podujatia. Zameriame sa aj na kongresový cestovný ruch, trendom je teraz víkendový fun turizmus. Bratislava by mala byť porovnateľná so všetkými hlavnými mestami v Európe. V poslednom čase klesá návštevnosť metropol, čo pre nás predstavuje šancu," povedala námestníčka primátora Tatiana Mikušová.
Na magistráte chcú tvoriť nový imidž mesta, v zahraničí budú Bratislavu propagovať pod sloganom The little big city ako malé kultúrne mesto plné pamiatok s vinohradníckou tradíciou, v ktorom žije mnoho mladých ľudí. Mesto chcú prezentovať oveľa aktívnejšie ako doteraz. Zlepšiť by sa mali aj informačné a ostatné služby pre turistov.
"Chceli by sme užšie spolupracovať aj s Viedňou, tak blízko položené dve hlavné mestá sú v Európe raritou," povedala Mikušová.
V rozpočte sú na tento rok podobne ako vlani vyčlenené približne štyri milióny korún, do financovania projektov by chceli vtiahnuť aj súkromný sektor. V roku 2003 vybralo mesto na daniach a poplatkoch za ubytovanie 32 miliónov, vlani 26 miliónov korún. Tento rok by boli spokojní s 37 miliónmi.
Z cudzincov k nám najviac chodia Česi, ktorí prichádzajú za obchodom. Českí návštevníci tvoria takmer 11 percent, na druhom mieste sú s takmer 10 percentami Nemci, ktorí tu najčastejšie zo všetkých cudzincov aj nocujú. Šesť percent turistov prichádza z Talianska, Bratislavu navštevujú aj Poliaci, Francúzi, Briti, Američania, Fíni a ľudia z okolitých krajín. Počas silvestrovských osláv bolo v centre sedemtisíc cudzincov, najmä Talianov, Britov a obyvateľov pobaltských krajín a štátov bývalej Juhoslávie.
Autor: mk