Bratislava chce výrazne zvýšiť cestovný ruch v meste

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie ...

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie jeho kultúrno-historického i produkčného potenciálu. "Opatrenia sú zamerané na podstatné zvýšenie príjmov z cestovného ruchu, na zlepšenie imidžu mesta ako zaujímavého turistického cieľa najmä pre zahraničných návštevníkov a na rozvoj partnerstva so súkromným sektorom pri skvalitňovaní služieb," uviedla dnes námestníčka primátora Tatiana Mikušová.

Zmena sa týka aktívnejšej prezentácie mesta, zvýšenia starostlivosti o návštevníka i konkrétnej spolupráce s mestom Viedeň. Prioritné produkty, akými sú kultúrno-poznávací CR zameraný na historické jadro a okolitý región chcú rozšíriť o kongresový CR či špeciálne programy pre cieľové skupiny. Mesto vydá 7 tematických informačných brožúr, mapu centra a iné propagačné materiály. Vytvorí turistický internetový portál, zorganizuje podujatia pre zahraničných novinárov a touroperátorov, zúčastní sa na štyroch veľtrhoch CR. Okrem domáceho Slovakiatour to bude ITB Berlín, IMEX Frankfurt a WTM Londýn. "Sú to najznámejšie, imidžové a mienkotvorné veľtrhy cestovného ruchu," zdôvodnila výber Mikušová.

Na tohtoročné projekty plánuje mesto zo svojho rozpočtu 4,3 milióna Sk, ďalšie financie chce získať v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch i zo súkromného sektora. Základným cieľom na tento a budúci rok je zvýšiť počet prenocovaní v meste o 15 %, čo by znamenalo finančný prínos asi 3,3 milióna Sk. Podľa Mikušovej výdavky na plánované aktivity je nutné stanoviť v roku 2005 na 15 % z ročných príjmov z miestnej dane z ubytovania, v roku 2006 až 30 %. Mesto malo v roku 2003 príjem z CR 31 miliónov Sk, za minulý 26 miliónov Sk z dôvodu zmeny daňového systému a v budúcom roku očakáva 37 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833