Bratislava chce výrazne zvýšiť cestovný ruch v meste

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie ...

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie jeho kultúrno-historického i produkčného potenciálu. "Opatrenia sú zamerané na podstatné zvýšenie príjmov z cestovného ruchu, na zlepšenie imidžu mesta ako zaujímavého turistického cieľa najmä pre zahraničných návštevníkov a na rozvoj partnerstva so súkromným sektorom pri skvalitňovaní služieb," uviedla dnes námestníčka primátora Tatiana Mikušová.

Zmena sa týka aktívnejšej prezentácie mesta, zvýšenia starostlivosti o návštevníka i konkrétnej spolupráce s mestom Viedeň. Prioritné produkty, akými sú kultúrno-poznávací CR zameraný na historické jadro a okolitý región chcú rozšíriť o kongresový CR či špeciálne programy pre cieľové skupiny. Mesto vydá 7 tematických informačných brožúr, mapu centra a iné propagačné materiály. Vytvorí turistický internetový portál, zorganizuje podujatia pre zahraničných novinárov a touroperátorov, zúčastní sa na štyroch veľtrhoch CR. Okrem domáceho Slovakiatour to bude ITB Berlín, IMEX Frankfurt a WTM Londýn. "Sú to najznámejšie, imidžové a mienkotvorné veľtrhy cestovného ruchu," zdôvodnila výber Mikušová.

Na tohtoročné projekty plánuje mesto zo svojho rozpočtu 4,3 milióna Sk, ďalšie financie chce získať v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch i zo súkromného sektora. Základným cieľom na tento a budúci rok je zvýšiť počet prenocovaní v meste o 15 %, čo by znamenalo finančný prínos asi 3,3 milióna Sk. Podľa Mikušovej výdavky na plánované aktivity je nutné stanoviť v roku 2005 na 15 % z ročných príjmov z miestnej dane z ubytovania, v roku 2006 až 30 %. Mesto malo v roku 2003 príjem z CR 31 miliónov Sk, za minulý 26 miliónov Sk z dôvodu zmeny daňového systému a v budúcom roku očakáva 37 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 279
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 387
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 459
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 191
  5. Kam do tepla v januári? 1 763
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 577
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 550
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 433
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 147
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 914