Bratislava chce výrazne zvýšiť cestovný ruch v meste

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie ...

Bratislava 12. januára (TASR) - Bratislavský magistrát chce zásadne zmeniť dlhodobú koncepciu cestovného ruchu (CR) a prezentovať mesto na lepšie využitie jeho kultúrno-historického i produkčného potenciálu. "Opatrenia sú zamerané na podstatné zvýšenie príjmov z cestovného ruchu, na zlepšenie imidžu mesta ako zaujímavého turistického cieľa najmä pre zahraničných návštevníkov a na rozvoj partnerstva so súkromným sektorom pri skvalitňovaní služieb," uviedla dnes námestníčka primátora Tatiana Mikušová.

Zmena sa týka aktívnejšej prezentácie mesta, zvýšenia starostlivosti o návštevníka i konkrétnej spolupráce s mestom Viedeň. Prioritné produkty, akými sú kultúrno-poznávací CR zameraný na historické jadro a okolitý región chcú rozšíriť o kongresový CR či špeciálne programy pre cieľové skupiny. Mesto vydá 7 tematických informačných brožúr, mapu centra a iné propagačné materiály. Vytvorí turistický internetový portál, zorganizuje podujatia pre zahraničných novinárov a touroperátorov, zúčastní sa na štyroch veľtrhoch CR. Okrem domáceho Slovakiatour to bude ITB Berlín, IMEX Frankfurt a WTM Londýn. "Sú to najznámejšie, imidžové a mienkotvorné veľtrhy cestovného ruchu," zdôvodnila výber Mikušová.

Na tohtoročné projekty plánuje mesto zo svojho rozpočtu 4,3 milióna Sk, ďalšie financie chce získať v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch i zo súkromného sektora. Základným cieľom na tento a budúci rok je zvýšiť počet prenocovaní v meste o 15 %, čo by znamenalo finančný prínos asi 3,3 milióna Sk. Podľa Mikušovej výdavky na plánované aktivity je nutné stanoviť v roku 2005 na 15 % z ročných príjmov z miestnej dane z ubytovania, v roku 2006 až 30 %. Mesto malo v roku 2003 príjem z CR 31 miliónov Sk, za minulý 26 miliónov Sk z dôvodu zmeny daňového systému a v budúcom roku očakáva 37 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 947
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 476
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 763
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 221
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 966
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 788
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 360
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 169
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 142
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 107