SME

Vznikne slovenská florbalová liga

Florbal je šport, ktorý v sebe spája prvky hokeja, pozemného hokeja i hokejbalu. Hrá sa v halách a pomaly sa začína udomácňovať aj na Slovensku, najmä v Bratislave. Veľkú zásluhu má na tom JAROSLAV MELÍŠEK (na snímke), ktorý ho spolu so svojimi kamarátmi


Vo Vlčom hrdle v telocvični SOU chemického sa dnes uskutoční florbalový turnaj Slovakia Open 2001. Zúčastní sa na ňom šesť družstiev: HKL-MJM Petržalka, FBC Dragon‘s, FBC Devils, FBC Ružinov, FBC Martin a FBC Košice. Výsledky budú započítané i do Slovak florbal Tour. Hrať sa bude 2x15 minút. Program sa začína o 9.00. Vstup na podujatie je voľný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Florbal je šport, ktorý v sebe spája prvky hokeja, pozemného hokeja i hokejbalu. Hrá sa v halách a pomaly sa začína udomácňovať aj na Slovensku, najmä v Bratislave. Veľkú zásluhu má na tom JAROSLAV MELÍŠEK (na snímke), ktorý ho spolu so svojimi kamarátmi „doviezol“ na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy vznikol nápad importovať florbal na Slovensko?

„Nápad vznikol v roku 1997 v Prahe na hokejbalovom turnaji. Oslovila nás Česká florbalová únia. Po úvodných skúšobných krokoch sme založili Slovenský zväz florbalu a v roku 1999 sa v Bratislave hral historicky prvý turnaj – Slovakia Open. Víťazom sa stalo české družstvo Tatran Střešovice. Žiaľ, v tom čase sa v našich končinách florbal akosi neuchytil. Súčasnosť je však konečne iná. Našli sme importéra z Fínska, ktorý nám zabezpečil prísun florbalového vybavenia. Chytila sa aj mládež, odozvu sme našli najmä v nižších vekových kategóriách.“

V zahraničí je florbal doplnkovým športom, alebo sa naň hráči špecializujú?

„Vo Švédsku, Fínsku a Švajčiarsku sa hrá dokonca na profesionálnej úrovni. Majú tam viac ako sto registrovaných klubov. Hráči a hráčky sa venujú len florbalu a z neho aj žijú. Sú profesionáli. V iných krajinách je to skôr doplnkový šport a venujú sa mu iba vo voľnom čase.“

SkryťVypnúť reklamu

Snažíte sa spopularizovať hru aj na školách. O aký projekt ide?

„Keďže zo skúseností z Čiech vieme, že záujem o florbal stúpa najmä u detí, vznikol projekt Florbal na školách, ktorým chceme dať šancu každej vekovej kategórii. V spolupráci so Združením detí a mládeže oslovujeme základné a stredné školy s návrhom zmluvy o spolupráci. Chceli by sme, aby bol florbal zaradený aj do doplnkových školských osnov. Neskôr chceme rozbehnúť ligové súťaže na školách a najlepší budú hrávať v kluboch, ktoré budú absolvovať turnaje po celom Slovensku, ale aj v zahraničí. Každá škola pri podpísaní zmluvy dostane osem hokejok, dve loptičky a publikáciu pravidlá florbalu.“

V Čechách má florbal asi bohatšiu históriu.

„V Čechách je florbal zabudovaný do školských osnov a mládež doslova zachvátil. Česká florbalová únia má dnes už vyše 15 000 registrovaných hráčov a hráčok.Okrem toho veľké množstvo neregistrovaných nadšencov. Mládež je dôležitá z hľadiska perspektívy. Mnoho vrcholových športovcov berie florbal ako vhodný doplnok. Dá sa získať kondícia, obratnosť a tí, čo sa venujú ľadovému a pozemnému hokeju či hokejbalu, si vycibria techniku práce s hokejkou. Florbal dokonca v letnej prestávke hráva aj Žigmund Pálffy.“

SkryťVypnúť reklamu

Kluby onedlho zastreší spoločná súťaž. Aká bude?

„Už funguje Slovak floorball tour. Je to viackolová klubová súťaž o Pohár florbalového zväzu, do ktorej sa zapájajú stále nové tímy. Cieľom je spropagovať hru po celom Slovensku. Hrávame pravidelne v Bratislave, boli sme aj v Košiciach a chystáme sa do Martina a Žiliny. Dúfam, že od polovice januára rozbehneme súťaže vo viacerých vekových kategóriách. Družstvá musia mať v tíme dve dospelé osoby, z ktorých jedna bude mládež sprevádzať a zároveň v domácom prostredí plniť úlohu rozhodcu. Druhá bude mať úlohu zapisovača. V školách je takmer vždy v sobotu dopoludnia voľná telocvičňa, práve tento čas môže patriť florbalovým turnajom. Hokejky i lopta sú umelohmotné, palubovka sa nepoškodí.“

Koľko stojí výstroj?

„Kompletný výstroj si zatiaľ môžu hráči kúpiť cez náš zväz. Neskôr sa bude dať kúpiť aj v špecializovaných obchodoch. Ceny sú od školských hokejok až po profesionálne v rozmedzí 700 až 3500 korún. Loptička stojí 40 korún, helma pre brankára 2500 až 3000 korún, brankársky odev približne 3000, a bránky 5000 až 6000 korún. Kvalitnejší výstroj má dlhšiu životnosť.“

FOTO SME - PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 104
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 899
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 827
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 357
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 562
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 846
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 583
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


61
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


25
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


89
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 715
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 377
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 655
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 837
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 411
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 449
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu