Mesto zdanilo kultúru rovnako ako reklamu

V diskusii k všeobecne záväznému nariadeniu o miestnej dani za užívanie verejného priestranstva vystúpil počas mestského zastupiteľstva s pozmeňujúcimi návrhmi poslanec Ladislav Snopko. Ani jeden z nich však poslanci neakceptovali.

"Mestské zastupiteľstvo týmto rozhodnutím výrazne sťažilo organizovanie živej kultúry. Usporiadatelia koncertov a kultúrnych akcií nebudú mať peniaze, aby podujatia propagovali a ani na to, aby zaplatili daň za priestor, ak ním má byť námestie v centre," myslí si Snopko.

Navrhoval, aby bola rozlíšená daň za umiestnenie zariadení informujúcich o kultúre a športe od dane za reklamné pútače. "Nebolo by dobré, keby organizátori koncertov, divadiel či výstav platili za informáciu o svojich podujatiach rovnako, ako sa platí za tvrdú reklamu," povedal Snopko. "A čo ak Vodka Smirnoff organizuje kultúrne podujatie?" oponoval mu Andrej Ďurkovský.

Článok pokračuje pod video reklamou

Snopko reagoval, že ak je to výlučne kultúrne podujatie, tak v tom prípade má mať úľavu aj takýto usporiadateľ. Nesúhlasil tiež, aby sa platilo v prípade kultúrnych podujatí, ako sú napríklad koncerty na Hlavnom námestí, Námestí SNP, Hodžovom a Kamennom námestí za jeden meter štvorcový 50 korún. "Ide o koncerty, ktoré sú verejnosti bezplatne prístupné, a za takýchto podmienok sa konať určite nebudú a toľko proklamované oživenie centra mesta sa zruší."

Navyše podľa neho nariadenie vôbec neráta s organizovaním občianskych stretnutí podľa ústavného práva o slobodnom zhromažďovaní. "Čo keď súčasťou mítingu bude koncertné vystúpenie?" dodal Snopko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 423
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 191
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 980
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 541
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 226
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 978
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 760
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 060
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 941