O projekte prestavby predstaničného priestoru diskutovali na magistráte jeho investori zo spoločnosti IPR Slovakia s občanmi. Projekt už posúdilo aj ministerstvo životného prostredia. "Stavbu považujeme z hľadiska jej vplyvov na životné prostredie za realizovateľnú," povedal Tomáš Šembera, jeden z členov tímu, ktorý projekt vyhodnocoval podľa podmienok EIA.
Podľa jeho slov je jeho výhodou napríklad umiestnenie električkovej trate od Štefanovičovej ulice do podzemných priestorov, čo má ulicu odbremeniť od hluku. "Navrhovaná súbežná cesta s Pražskou ulicou zase zmierni hluk na Pražskej," dodal Šembera. Stavba bude podľa neho nepriaznivo vplývať na okolie najmä počas výstavby. "Dotkne sa to predovšetkým obyvateľov Žabotovej ulice." Šembera povedal, že po realizácii projektu dôjde k zlepšeniu terajšieho stavu územia. Na otázku, či za zlepšenie považuje výrub 609 stromov, 209 tují a 1051 metrov štvorcových kríkov, odpovedal, že je pravda, že všetka zeleň okrem gaštanovej aleje na železničnom násype bude odstránená. "Sadovými úpravami však dôjde k zvýšeniu súčasnej plochy zelene asi o 50 percent, bude tu vysadených 2400 metrov štvorcových kríkov a 420 stromov. Je pravda, že bude trvať určitý čas, než ju dokáže plne nahradiť. Treba si však položiť otázku, či chceme tento priestor udržiavať v takom stave, ako je teraz, alebo či chceme zmenu k lepšiemu," argumentoval Šembera. "Územie má šesť hektárov a nikdy neuspokojíme každého," reagoval na pripomienky občanov konateľ spoločnosti IPR Igor Ballo.
Jeden z občanov v diskusii nesúhlasil s polyfunkčnosťou projektu stanice a predstaničného námestia. "To nebude stanica a okolie, ale hypermarket," vyčítal architektom. "V súčasnosti už stanice v mestách nie sú len na cestovanie, sú multifunkčnými centrami," obhajoval svoju koncepciu architekt Ivan Marko z ateliéru Markrop.
Najostrejšie vystúpili v debate obyvatelia ulíc Šancová a Pražská. Žiadajú, aby investor zorganizoval stretnutie s obyvateľmi týchto ulíc, ktorí sú zväčša starší ľudia a o verejnom prerokovávaní na magistráte sa nedozvedeli. Tiež požadujú, aby im investor zabezpečil ochranu pred zvýšeným stavebným ruchom buď plastovými oknami, alebo protihlukovými bariérami.
JANA PARKROVÁ