Priestor je ohraničený Šancovou ulicou, budovou prvej stanice parnej železnice, železničným násypom zo strany Pražskej ulice, budovou hlavnej železničnej stanice z roku 1848, upravenou do dnešnej podoby v roku 1889, a Žabotovou ulicou. Investičný zámer rieši zásadnú prestavbu hlavnej stanice ako najdôležitejšej železničnej stanice Bratislavy pre medzinárodnú a diaľkovú dopravu. Zabezpečené majú byť nadväzne aj ostatné dopravné a funkčné väzby v predstaničnom priestore. Po prestavbe celého územia má v tomto priestore byť obchodné centrum, dve administratívne centrá, hotelové zariadenia a nová staničná hala. Prestavba zlikviduje aj tenisové kurty v tejto lokalite. Súčasťou zmeny Predstaničného námestia budú aj zmeny v systéme dopravy. Navrhované je vytvorenie nového dopravného napojenia z Pražskej ulice na Žabotovu a zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom do Štefanovičovej ulice a vytvorenie nového centrálneho terminálu pre električky, autobusy a trolejbusy. Električková trať bude premiestnená pod pešiu pasáž. Realizácia projektu by sa mala začať o tri roky. VIZUALIZÁCIA - IPR SLOVAKIA