SME

Dlhým dielom pomôžu duobusy a nový tunel

Na Dlhých dieloch, kde je už teraz problém s parkovaním a s hromadnou i osobnou dopravou, sa pokračuje vo výstavbe bytov. Ako povedal vedúci oddelenia výstavby miestneho úradu Karlova Ves Peter Štetina, v územnom pláne sa hovorí o malopodlažnej bytovej .

Na Dlhých dieloch, kde je už teraz problém s parkovaním a s hromadnou i osobnou dopravou, sa pokračuje vo výstavbe bytov. Ako povedal vedúci oddelenia výstavby miestneho úradu Karlova Ves Peter Štetina, v územnom pláne sa hovorí o malopodlažnej bytovej výstavbe na území medzi Dlhými dielmi a Devínskou cestou. "V súčasnosti sú tu záhradky na súkromných pozemkoch. Nemožno hovoriť o zahusťovaní výstavby, v územnom pláne je to charakterizované ako rozvojové územie," povedal Štetina. Okrem toho sa však dokončuje výstavba bytových domov priamo na Dlhých dieloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S pribúdajúcimi domami bude pribúdať áut aj cestujúcich v hromadnej doprave, ktorá je najmä v zime problematická - kĺbové autobusy majú problém vyjsť do kopca. Ako priznal Štetina, súčasná doprava na Dlhé diely nestačí. O dva roky by však mali na Dlhé diely začať jazdiť duobusy - trolejbusy, ktoré sú schopné ísť aj bez trolejí na dieselové napájanie. Duobusy by mali byť českej výroby a jeden stojí okolo15 miliónov korún.

Dôležitá pre hromadnú dopravu je aj zmena svetelnej signalizácie na Karloveskej ulici, ktorá má preferovať električkovú dopravu. "Dve križovatky sú už hotové, chystáme sa na križovatku pri Riviére," povedala Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu, ktorý ako správca komunikácie zabezpečuje úpravu križovatiek.

Nedostatok parkovacích miest na sídlisku vedie k tomu, že vodiči parkujú na trávnatých plochách a chodníkoch. "Nie je to problém len Dlhých dielov," povedal Štetina. "Garáže sú postavené, ale ľudia si ich nekupujú, lebo sú drahé." Navyše sídlisko je takmer denne paralyzované zápchami v rannej a popoludňajšej špičke. Príčinou je podľa Štetinu najmä fakt, že všetky cesty z Dlhých dielov napokon ústia na hlavnú Karloveskú ulicu, kde sa zbiehajú aj autá z Dúbravky a zvyšku Karlovej Vsi. "Očakávame, že sa situácia zlepší po dokončení južného obchvatu mesta - diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty a tunelu Sitina, ktoré budú využívať Dúbravčania.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vznikli Dlhé diely

V minulosti bola na mieste dnešného sídliska Dlhé diely osada s rozptýlenými domami a chatkami. Prevládali vinohrady a ovocné záhrady. V 80. rokoch sa začala projektová príprava a výstavba sídliska. Koncom 90. rokov sa bytová výstavba ukončila a začal sa prejavovať nedostatok občianskej vybavenosti. V posledných rokoch sa výstavba opäť rozbehla. Nejde však o uniformné paneláky, ale relatívne atraktívne objekty, ktoré počítajú aj s priestormi pre služby.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 502
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 057
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 733
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 325
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 629
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 471
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 095
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 078
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 959
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 839
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 692
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 794
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 488
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 182
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 354
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 016
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  6. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu