SME

Dlhým dielom pomôžu duobusy a nový tunel

Na Dlhých dieloch, kde je už teraz problém s parkovaním a s hromadnou i osobnou dopravou, sa pokračuje vo výstavbe bytov. Ako povedal vedúci oddelenia výstavby miestneho úradu Karlova Ves Peter Štetina, v územnom pláne sa hovorí o malopodlažnej bytovej .

Na Dlhých dieloch, kde je už teraz problém s parkovaním a s hromadnou i osobnou dopravou, sa pokračuje vo výstavbe bytov. Ako povedal vedúci oddelenia výstavby miestneho úradu Karlova Ves Peter Štetina, v územnom pláne sa hovorí o malopodlažnej bytovej výstavbe na území medzi Dlhými dielmi a Devínskou cestou. "V súčasnosti sú tu záhradky na súkromných pozemkoch. Nemožno hovoriť o zahusťovaní výstavby, v územnom pláne je to charakterizované ako rozvojové územie," povedal Štetina. Okrem toho sa však dokončuje výstavba bytových domov priamo na Dlhých dieloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S pribúdajúcimi domami bude pribúdať áut aj cestujúcich v hromadnej doprave, ktorá je najmä v zime problematická - kĺbové autobusy majú problém vyjsť do kopca. Ako priznal Štetina, súčasná doprava na Dlhé diely nestačí. O dva roky by však mali na Dlhé diely začať jazdiť duobusy - trolejbusy, ktoré sú schopné ísť aj bez trolejí na dieselové napájanie. Duobusy by mali byť českej výroby a jeden stojí okolo15 miliónov korún.

Dôležitá pre hromadnú dopravu je aj zmena svetelnej signalizácie na Karloveskej ulici, ktorá má preferovať električkovú dopravu. "Dve križovatky sú už hotové, chystáme sa na križovatku pri Riviére," povedala Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu, ktorý ako správca komunikácie zabezpečuje úpravu križovatiek.

Nedostatok parkovacích miest na sídlisku vedie k tomu, že vodiči parkujú na trávnatých plochách a chodníkoch. "Nie je to problém len Dlhých dielov," povedal Štetina. "Garáže sú postavené, ale ľudia si ich nekupujú, lebo sú drahé." Navyše sídlisko je takmer denne paralyzované zápchami v rannej a popoludňajšej špičke. Príčinou je podľa Štetinu najmä fakt, že všetky cesty z Dlhých dielov napokon ústia na hlavnú Karloveskú ulicu, kde sa zbiehajú aj autá z Dúbravky a zvyšku Karlovej Vsi. "Očakávame, že sa situácia zlepší po dokončení južného obchvatu mesta - diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty a tunelu Sitina, ktoré budú využívať Dúbravčania.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vznikli Dlhé diely

V minulosti bola na mieste dnešného sídliska Dlhé diely osada s rozptýlenými domami a chatkami. Prevládali vinohrady a ovocné záhrady. V 80. rokoch sa začala projektová príprava a výstavba sídliska. Koncom 90. rokov sa bytová výstavba ukončila a začal sa prejavovať nedostatok občianskej vybavenosti. V posledných rokoch sa výstavba opäť rozbehla. Nejde však o uniformné paneláky, ale relatívne atraktívne objekty, ktoré počítajú aj s priestormi pre služby.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 162
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 844
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 389
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 258
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 154
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 078
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 915
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 846
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 919
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 646
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 209
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 761
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 495
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 174
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 098
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu