Termín a spôsob zlúčenia Základnej školy a gymnázia na Jelačičovej ulici a Gymnázia na Metodovej ulici, ktoré sídlia ako dva samostatné právne subjekty v jednom komplexe budov, by mala určiť komisia. Zastúpené by v nej mali byť rady obidvoch škôl a obidve riaditeľky.
"Navrhujeme zlúčiť školy už od 1. januára 2005, pretože je to najvhodnejšie vzhľadom na možnosť kreovať novú radu školy, získavanie financií zo štátneho rozpočtu," povedal prednosta krajského školského úradu Ľubomír Pajtinka.
V prípade, že ministerstvo školstva vydá súhlas na zlúčenie oboch škôl a vznik novej školy do 31. decembra, musí krajský úrad v zmysle zákona odvolať obidve riaditeľky a poveriť dočasným vedením zodpovednú osobu. "Touto osobou môže byť aj jedna zo súčasných riaditeliek alebo niekto tretí. Nového riaditeľa potom na základe výberového konania určí nová rada školy," konštatoval Pajtinka, pričom podľa neho môže rada školy vzniknúť už v januári.
Kontinuitu riadenia prijímacieho konania či maturitných skúšok by mali zabezpečiť súčasní zástupcovia riaditeliek. Námietky zástupcov rady školy súviseli predovšetkým s obavou o zachovanie dobrého mena školy po nastúpení nového riaditeľa, nevhodnosti termínu zlúčenia vzhľadom na plynúci školský rok a nedostatočne podloženú ekonomickú efektívnosť plánovaného zlúčenia.
Riaditeľka Gymnázia na Metodovej ulici Oľga Repášová nie je o jednoduchosti spojenia škôl presvedčená a zatiaľ jednoznačne nepotvrdila ani nepoprela záujem pôsobiť vo funkcii riaditeľky novej zlúčenej školy.
Gymnázium na Metodovej ulici zabezpečuje bilingválne vyučovanie pre asi 300 študentov. Na bilingválne gymnáziá v hlavnom meste chýba podľa Pajtinku okolo 16 miliónov korún.
Dôvody na zlúčenie škôl na Metodovej a Jelačičovej ulici vidí prednosta krajského školského úradu okrem ušetrenia minimálne jedného riaditeľského platu aj v zložitosti prechodu žiakov z kvarty do kvinty osemročného gymnázia. Prvé štyri ročníky totiž musia študenti absolvovať na Jelačičovej ulici a potom musia prestúpiť na Gymnázium na Metodovej ulici.
(tasr)