o školského úradu v Bratislave. Učitelia, študenti a rodičia sa chceli dozvedieť, aká je koncepcia školy, ktorá vznikne spojením týchto dvoch subjektov.
Zástupcovia Krajského školského úradu však neprišli. "Zaujímalo nás, aké sú stanoviská úradu a ministerstva školstva k návrhu na vyradenie Gymnázia Metodova zo siete škôl. Tiež sme sa chceli dozvedieť, či zohľadnia nesúhlas rady školy Gymnázia Metodova podporený petíciou jej voličov," hovorí Šarlota Pufflerová, predsedníčka rady školy pri Gymnáziu Metodova.
Dodáva, že hoci navrhovaný termín vyradenia Gymnázia Metodova zo siete škôl je 31. december, o procese rozhodovania niet žiadnych informácií a predstavitelia štátnej správy zatiaľ nereagovali ani na petíciu osadenstva školy.
Rodičia, študenti, učitelia i vedenie školy považujú vyradenie gymnázia zo siete škôl za krok ohrozujúci jej dobré meno i pozíciu v konkurenčnom prostredí stredných škôl.
"Sme zásadne proti tomu, aby jedno z najznámejších bratislavských gymnázií so 45-ročnou tradíciou v plnom prúde aktivít školského roka zaniklo a namiesto neho vznikla spojená škola, ktorá bude musieť fungovať bez jasnej koncepcie i strategického plánu," vysvetľuje Pufflerová.
Spojená škola by vlastne pozostávala zo štyroch pôvodných škôl - štvorročného klasického gymnázia, päťročného bilingválneho gymnázia, osemročného gymnázia a základnej školy.
Proces premeny by sa navyše mal udiať v období, keď treba pripraviť trojo prijímacích pohovorov a maturity na všetkých troch typoch gymnázií.
Tie sa navyše tento rok prvýkrát konajú po novom, čo je samo osebe veľkým problémom.
Krajský školský úrad argumentuje tým, že prakticky sa zmení len tabuľka s názvom školy. Pufflerová odporuje: "Spájanie škôl znamená veľké zmeny. Nová škola by mala len jedno vedenie, ktoré by integrovalo tri pôvodné subjekty, ale zároveň by mala len jednu právnu subjektivitu. Nastala by nerovnosť podmienok pre uchádzačov na dvoch rozličných typoch gymnázií spojených v jednej škole. Narušili by sa vzťahy v pedagogických tímoch a vznikol by priestor pre nevhodné ovplyvňovanie prijímacích pohovorov." Krajský školský úrad ako hlavný dôvod na vyradenie Gymnázia Metodova uvádza racionalizačné opatrenia so zámerom zlepšiť výchovno-vzdelávací proces a zefektívniť využívanie prostriedkov zo štátneho rozpočtu.
JANA PARKROVÁ