Návrh nového územného plánu mesta zohľadňuje aj tzv. tretí variant severnej tangenty. Tento pracovný názov označuje neexistujúcu severnú časť stredného dopravného okruhu, tvoreného trasou Brnianska, Mlynská dolina, Most Lafranconi, Einsteinova, Prístavný
most, Bajkalská, Jarošova. "Na tento variant sa orientujeme už asi dva roky," hovorí Vladimír Mikuš, vedúci magistrátneho oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy.
V minulosti boli rozpracované aj ďalšie dva varianty tejto komunikácie - takzvaný tunelový a tunelovo-estakádny.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
"Pri vyhodnocovaní vplyvov stavby na životné prostredie bol najlepšie posúdený práve tretí variant. Je aj ekonomicky efektívnejší ako iné posudzované varianty," povedal Mikuš a dodal, že najmenej zasahuje do nehnuteľností. "Pokiaľ nerátame nulový variant, čiže stabilizáciu súčasného stavu bez investícií do dopravnej infraštruktúry."
V mieste, kde bude vychádzať tunel - medzi Matúškovou a Vidlicovou ulicou, ráta stavba s asanáciou jedného rodinného domu. Severná tangenta má doplniť chýbajúce prepojenie stredného dopravného okruhu mesta v jeho severnej časti a tým odbremeniť predovšetkým neúnosne zaťaženú Šancovú ulicu. "Pritom táto komunikácia by odľahčila aj mnohé mestské komunikácie v centre až po nábrežie. Jej stavba však nepatrí medzi priority mesta do roku 2006, za prioritný hlavné mesto v súčasnosti považuje predovšetkým rozvoj mestskej hromadnej dopravy," spresnil Mikuš.