SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Razenie Sitiny sa spomaľuje

Tunel Sitina vzniká v sťažených podmienkach, ktoré spôsobuje prítomnosť množstva nesúrodých hornín v kopci. "Neustále sme vystavení zložitej geológii," povedal Erich Bako z Banských stavieb Prievidza. Ťažké miesta treba špeciálne spevňovať, čo stavbu ...

Tunel Sitina vzniká v sťažených podmienkach, ktoré spôsobuje prítomnosť množstva nesúrodých hornín v kopci. "Neustále sme vystavení zložitej geológii," povedal Erich Bako z Banských stavieb Prievidza. Ťažké miesta treba špeciálne spevňovať, čo stavbu zdržuje.

Tunel je spolu s piatym mostom cez Dunaj najvýznamnejšou dopravnou stavbou v meste. Má byť dokončením južného obchvatu mesta - diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty, ktorý má odbremeniť momentálne dopravne vyťaženú Lamačskú cestu a Mlynskú dolinu. Začali ho raziť v októbri 2003. Má dve samostatné rúry, každú s dĺžkou okolo 1400 m.

Skryť Vypnúť reklamu

V týchto dňoch je dovedna v oboch tunelových rúrach vyrazených takmer 1500 metrov. Z toho vo východnej rúre je vyrazených 613,41 metra. V západnej rúre sa razí z dvoch strán - na severe od budovy Geofyzikálneho ústavu SAV majú hotových 193,49 metra, z južnej strany od zoo je to 682,05 metra.

Súbežne s razením sa robí aj betonáž rúr. Časť tunela, ktorá je na povrchu, je už takisto vybetónovaná. Stavbári by chceli dodržať termín dokončenia razby západnej rúry do Vianoc a východnej do marca 2005. Definitívna podoba tunela s prístupovými cestami by mala byť hotová v roku 2007.

(lin)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 024
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 376
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 395
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 014
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 931
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 427
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 184
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 786
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 518
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu