aj z územného plánu vyššieho územného celku, ktorý ďalšiu železničnú stanicu v centre mesta nepovažuje za potrebnú," povedal Vladimír Lunáček, riaditeľ sekcie dopravy a dopravných stavieb magistrátu.
V rámci územného plánu VÚC je na mieste filiálky zachovaný koridor pre integrovanú dopravu, ten je zachovaný aj v územnom pláne mesta, ale stanica je vysunutá do existujúcej stanice predmestie.
Filiálka je už roky zanedbávaným priestrom. Podľa zámeru železníc, ktorým územie patrí, tu mala byť postavená hlavová čiže konečná železničná stanica Bratislava - filiálka. Proti tomuto zámeru sa postavila mestská časť Nové Mesto aj obyvatelia okolia filiálky. Tí poslali ministerstvu životného prostredia, ktoré návrh posudzuje, petíciu s takmer osemsto podpismi.
"Zdá sa nám zbytočné, aby na mieste filálky stála koncová železničná stanica, keď v blízkosti sa nachádzajú dve ďalšie - stanica v Novom Meste a na predmestí, odkiaľ je veľmi dobré či už električkové, alebo autobusové spojenie aj do spornej oblasti," povedala Valéria Reháčková, hovorkyňa mestskej časti. V lokalite filiálky by Nové Mesto preferovalo zeleň, parkoviská, služby či bytové domy.
Hovorkyňa železníc Kornélia Blašková povedala, že železnice budú naďalej myšlienku novej stanice presadzovať a svoje pripomienky k návrhu územného plánu mesta v tejto súvislosti už magistrátu poslali.
Zámer železníc ponúka tri alternatívne riešenia umiestnenia stavby osobnej stanice na území od Trnavského mýta po Jarošovu ulicu. Hlavný vstup by mal byť z Trnavského mýta a stavba má mať polyfunkčnú nadstavbu. Alternatívne riešenia sa líšia výškou a zapustením budovy do podzemia. Mala by byť úplne podzemná alebo len mierne zapustená do terénu.
JANA PARKROVÁ
VÁ