Havária koňom predĺžila život

Ani nie dva týždne po havárii nemeckého kamióna na diaľničnom obchvate mesta na Prístavnom moste sa o prácu nitrianskej kafilérii postaral ďalší kamión. Tentoraz išlo o poľský ťahač, prepravujúci asi tri desiatky koní. Jeho vodič včera o pol štvrtej ...

Ani nie dva týždne po havárii nemeckého kamióna na diaľničnom obchvate mesta na Prístavnom moste sa o prácu nitrianskej kafilérii postaral ďalší kamión. Tentoraz išlo o poľský ťahač, prepravujúci asi tri desiatky koní. Jeho vodič včera o pol štvrtej nadránom na 36. kilometri diaľnice D1 v smere z Trnavy do Bratislavy zo zatiaľ neznámych príčin zišiel z cesty a prevrátil sa na pravý bok. Vodič vyviazol bez zranenia, vnútri však zostali kone, ktoré kolízia vyplašila. Niektoré sa pri kolízii zranili, osem ich museli utratiť.

Celé predpoludnie bol zablokovaný pravý jazdný pruh a vodiči mohli využívať len ľavý. To spôsobilo zápchy hlavne v rannej špičke, keď mnohí vodiči cestovali do práce v Bratislave. "Tvorili sa dlhé kolóny, došlo aj k ďalším menším zrážkam," povedala krajská policajná hovorkyňa Silvia Miháliková.

Živý náklad skomplikoval odstránenie kamióna. Veterinári však museli dávať pozor aj na to, aby splašené zvieratá nevybehli na diaľnicu a nezablokovali ju úplne. Zvieratám najprv pichli upokojujúce látky. Osem z 26 prepravovaných koní sa pri havárii zranilo, takže ich zverolekári museli utratiť. Ostatné kone previezlo ďalšie nákladné auto do jazdeckého areálu na Čiernej Vode.

"Krátko pred druhou sme diaľnicu medzi Trnavou a Sencom museli uzavrieť úplne, aby náš mechanizmus mohol postaviť kamión na kolesá. Mŕtve telá zostali pre úsporu času v návese. Do vozidla kafilérie sme ich preložili na najbližšom odpočívadle," vysvetlil hovorca odťahovacej spoločnosti Jefta Truck SOS Ján Bazovský. Diaľnicu znova otvorili o tretej poobede.

Havária paradoxne predĺžila život osemnástim žrebcom. Podľa vyjadrenia poľského kamionistu ich totiž viezli do Talianska na bitúnok, aby z nich vyrobili mäsové špeciality. Tento osud ich pravdepodobne čaká neskôr, keď po ne príde náhradný kamión z Poľska.

MARTIN KÓŇA

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 854
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 482
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 487
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 945
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 808
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 524
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 150
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 022
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 585
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 579