SME

Havária koňom predĺžila život

Ani nie dva týždne po havárii nemeckého kamióna na diaľničnom obchvate mesta na Prístavnom moste sa o prácu nitrianskej kafilérii postaral ďalší kamión. Tentoraz išlo o poľský ťahač, prepravujúci asi tri desiatky koní. Jeho vodič včera o pol štvrtej ...

Ani nie dva týždne po havárii nemeckého kamióna na diaľničnom obchvate mesta na Prístavnom moste sa o prácu nitrianskej kafilérii postaral ďalší kamión. Tentoraz išlo o poľský ťahač, prepravujúci asi tri desiatky koní. Jeho vodič včera o pol štvrtej nadránom na 36. kilometri diaľnice D1 v smere z Trnavy do Bratislavy zo zatiaľ neznámych príčin zišiel z cesty a prevrátil sa na pravý bok. Vodič vyviazol bez zranenia, vnútri však zostali kone, ktoré kolízia vyplašila. Niektoré sa pri kolízii zranili, osem ich museli utratiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Celé predpoludnie bol zablokovaný pravý jazdný pruh a vodiči mohli využívať len ľavý. To spôsobilo zápchy hlavne v rannej špičke, keď mnohí vodiči cestovali do práce v Bratislave. "Tvorili sa dlhé kolóny, došlo aj k ďalším menším zrážkam," povedala krajská policajná hovorkyňa Silvia Miháliková.

Živý náklad skomplikoval odstránenie kamióna. Veterinári však museli dávať pozor aj na to, aby splašené zvieratá nevybehli na diaľnicu a nezablokovali ju úplne. Zvieratám najprv pichli upokojujúce látky. Osem z 26 prepravovaných koní sa pri havárii zranilo, takže ich zverolekári museli utratiť. Ostatné kone previezlo ďalšie nákladné auto do jazdeckého areálu na Čiernej Vode.

"Krátko pred druhou sme diaľnicu medzi Trnavou a Sencom museli uzavrieť úplne, aby náš mechanizmus mohol postaviť kamión na kolesá. Mŕtve telá zostali pre úsporu času v návese. Do vozidla kafilérie sme ich preložili na najbližšom odpočívadle," vysvetlil hovorca odťahovacej spoločnosti Jefta Truck SOS Ján Bazovský. Diaľnicu znova otvorili o tretej poobede.

SkryťVypnúť reklamu

Havária paradoxne predĺžila život osemnástim žrebcom. Podľa vyjadrenia poľského kamionistu ich totiž viezli do Talianska na bitúnok, aby z nich vyrobili mäsové špeciality. Tento osud ich pravdepodobne čaká neskôr, keď po ne príde náhradný kamión z Poľska.

MARTIN KÓŇA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu