Ani nie dva týždne po havárii nemeckého kamióna na diaľničnom obchvate mesta na Prístavnom moste sa o prácu nitrianskej kafilérii postaral ďalší kamión. Tentoraz išlo o poľský ťahač, prepravujúci asi tri desiatky koní. Jeho vodič včera o pol štvrtej nadránom na 36. kilometri diaľnice D1 v smere z Trnavy do Bratislavy zo zatiaľ neznámych príčin zišiel z cesty a prevrátil sa na pravý bok. Vodič vyviazol bez zranenia, vnútri však zostali kone, ktoré kolízia vyplašila. Niektoré sa pri kolízii zranili, osem ich museli utratiť.
Celé predpoludnie bol zablokovaný pravý jazdný pruh a vodiči mohli využívať len ľavý. To spôsobilo zápchy hlavne v rannej špičke, keď mnohí vodiči cestovali do práce v Bratislave. "Tvorili sa dlhé kolóny, došlo aj k ďalším menším zrážkam," povedala krajská policajná hovorkyňa Silvia Miháliková.
Živý náklad skomplikoval odstránenie kamióna. Veterinári však museli dávať pozor aj na to, aby splašené zvieratá nevybehli na diaľnicu a nezablokovali ju úplne. Zvieratám najprv pichli upokojujúce látky. Osem z 26 prepravovaných koní sa pri havárii zranilo, takže ich zverolekári museli utratiť. Ostatné kone previezlo ďalšie nákladné auto do jazdeckého areálu na Čiernej Vode.
"Krátko pred druhou sme diaľnicu medzi Trnavou a Sencom museli uzavrieť úplne, aby náš mechanizmus mohol postaviť kamión na kolesá. Mŕtve telá zostali pre úsporu času v návese. Do vozidla kafilérie sme ich preložili na najbližšom odpočívadle," vysvetlil hovorca odťahovacej spoločnosti Jefta Truck SOS Ján Bazovský. Diaľnicu znova otvorili o tretej poobede.
Havária paradoxne predĺžila život osemnástim žrebcom. Podľa vyjadrenia poľského kamionistu ich totiž viezli do Talianska na bitúnok, aby z nich vyrobili mäsové špeciality. Tento osud ich pravdepodobne čaká neskôr, keď po ne príde náhradný kamión z Poľska.
MARTIN KÓŇA