SME

Ponad budúcu diaľnicu už chodia ľudia

Po dvoch lávkach ponad rozostavanú petržalsku diaľnicu už chodia ľudia. Lávka pri Auparku a lávka pri Inchebe mali byť podľa pôvodného plánu odovzdané v novembri minulého roka. Hoci ešte neboli oficiálne sprístupnené a fungujú len čiastočne, chodci ...

Lávku pri Inchebe využívajú ako pohodlný prechod ponad stavenisko diaľnice a Einsteinovu ulicu aj študenti z Gymnázia Alberta Einsteina.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Po dvoch lávkach ponad rozostavanú petržalsku diaľnicu už chodia ľudia. Lávka pri Auparku a lávka pri Inchebe mali byť podľa pôvodného plánu odovzdané v novembri minulého roka. Hoci ešte neboli oficiálne sprístupnené a fungujú len čiastočne, chodci už obe využívajú.

Lávku pri Inchebe využívajú napríklad denne študenti a pedagógovia z neďalekého gymnázia. Stavebné práce na nej sú už ukončené. Má tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pre cyklistov. Prístup na ňu tvoria schody a výťahy na oboch koncoch. Výťahy ešte nefungujú.

Lávka bude súčasťou petržalského korza a práve zmena jeho projektu ovplyvnila aj jej stavbu. V pôvodnom projekte bolo, že lávka pôjde cez Inchebu až k Novému mostu. Po zmene sa končí na druhej strane Einsteinovej ulice a k Novému mostu pokračuje pešia komunikácia, ktorá areál Incheby obchádza.

Lávku pri Auparku už tiež chodci používajú aj napriek tomu, že síce bezpečne premosťuje obe strany Einsteinovej ulice, ale vchod priamo do budovy Auparku ešte nie je funkčný. Prístup na lávku zabezpečujú schody. Bezbariérový prístup však zatiaľ neexistuje. Plocha lávky by mala byť osvetlená, jej súčasťou je oceľové zábradlie. Lávky pri Auparku a Inchebe by mali podľa slov Alexandra Žilu zo Slovenskej správy ciest kompletne fungovať do konca novembra.

Stavby piatich lávok pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov sú súčasťou výstavby úseku diaľnice D1 Viedenská cesta - Prístavný most, ktorú premosťujú.

Lávka pre chodcov pri dopravnom podniku a lávka pre chodcov a cyklistov do Sadu Janka Kráľa by mali byť dokončené v júni budúceho roka. Lávku do sadu delí na dve časti budova Ravaku, tá umožní priechod medzi oboma časťami. Prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať zabezpečí schodisko v lávke. Lávka bude dlhá 148 a široká takmer šesť metrov.

V decembri 2005 bude ako posledná z piatich lávok dokončená lávka pri štadióne Artmedie. Bude sa na ňu vchádzať rampami a schodmi. Lávka, schody a rampy budú osvetlené. Jedna prístupová rampa sa bude napájať na chodník na Farského ulici a druhá na chodník pri futbalovom štadióne Artmedie. Prístupové rampy umožnia pohyb osôb s obmedzenou pohyblivosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 561
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 918
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 288
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 143
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 858
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 735
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu