SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nočné linky chodia len tri razy za noc

Bratislava má v porovnaní s okolitými mestami síce pomerne rozvinutú sieť nočnej hromadnej dopravy, intervaly nočných spojov by však mali byť hustejšie. Spolu 18 nočných liniek vyráža od hlavnej stanice do okrajových častí mesta a späť trikrát za noc.

V Bratislave premáva 18 nočných liniek, autobusy vyrážajú od hlavnej stanice do okrajových častí mesta a späť trikrát za noc. Vedenie DPB je s fungovaním nočnej dopravy spokojné, do budúcnosti však chcú vyhovieť požiadavkám cestujúcich a zhustiť intervaly.

Ak sa aj vy chcete vyjadriť k problematike nočnej dopravy v meste, môžete sa zapojiť do diskusie na internetovej stránke www.bratislava.sme.sk. ILUSTRAČNÉ FOTO - WWW.MHD.SK

Bratislava má v porovnaní s okolitými mestami síce pomerne rozvinutú sieť nočnej hromadnej dopravy, intervaly nočných spojov by však mali byť hustejšie. Spolu 18 nočných liniek vyráža od hlavnej stanice do okrajových častí mesta a späť trikrát za noc. "Do blízkej budúcnosti sa nepripravujú zmeny v rozsahu a smerovaní liniek. V súčasnej dobe sme zabezpečili posilnenie spojov 506 a 507 v noci na sobotu a nedeľu, pretože sú najviac vyťažené," vysvetľuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. V praxi to funguje tak, že v priebehu niekoľkých minút prídu na zastávku dva autobusy tej istej linky. Všetky autobusy vyrážajú z hlavnej stanice desať minút pred polnocou, krátko po jednej a pred pol štvrtou. "Podľa mňa by nezaškodilo, aby jeden z autobusov chodil o pol hodiny neskôr, aby neboli také dlhé intervaly medzi jednotlivými odchodmi," myslí si Sylvia Janušková, študentka z Petržalky, ktorá nočné autobusy počas víkendov často využíva. "Nemôžem si dovoliť platiť taxík, keď prídem do Bratislavy na internát. Vlak mi prichádza o pol jednej nadránom, stáva sa však, že mešká a potom čakám na autobus aj dve hodiny," sťažuje sa Peter Tichý z východného Slovenska.

Napríklad v Brne, meste s približne rovnakým počtom obyvateľov ako Bratislava, chodia nočné autobusy cez víkendy v hustejších intervaloch, aj keď majú menej liniek. "Dopravu zaisťujeme desiatimi nočnými linkami, ktoré vyrážajú od hlavnej železničnej stanice o jedenástej, pol dvanástej, polnoci a potom každú celé hodinu až do piatej. V noci pred nepracovnými dňami jazdia aj o pol jednej a pol druhej," povedala Renata Singerová z brnianskeho dopravného podniku.

Systém a trasovanie je pre potreby Bratislavy v súčasnosti dobré a dostačujúce, myslia si na DPB. No Weigl dodáva: "Nočná doprava sa podľa našich zistení aj v iných mestách rozširuje. Myslíme si, že aj u nás by mala mať väčší význam a v čase jej prevádzky by mala poskytovať vyššiu kvalitu, kapacitu a kratší interval," dodal Weigl. Nočná doprava v Bratislave je financovaná z prostriedkov štátneho a mestského rozpočtu a z tržieb dopravného podniku v celkovom balíku pre hromadnú dopravu a nemá samostatnú kapitolu.

Dopraváci vypíšu tender na stráženie nočných spojov

Dopravný podnik v najbližšom čase vypíše verejnú súťaž na spoluprácu so súkromnou bezpečnostnou službou, ktorá by sa starala o poriadok v nočných spojoch. Túto službu už niekoľko mesiacov vykonáva jedna z esbéesiek. "So spoluprácou s SBS je spokojnosť," hovorí riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Ochrankári zatiaľ chodia prevažne v autobusoch do Petržalky, nasadzujú ich hlavne v piatok a sobotu, keď sa partie chodia zabávať do centra. Okrem strážcov v autobusoch funguje aj dispečing, kam sa v prípade problémov môžu vodiči autobusov obrátiť.

Incidenty z minulosti, ktoré viedli k spolupráci DPB s bezpečnostnou službou, viedli aj k úvahám o zrušení nočnej hromadnej dopravy. V niektorých internetových periodikách sa objavili fámy o "taxikárskej lobby", ktorá tlačí na samosprávu so záujmom tento druh dopravy eliminovať. "O takomto niečom nevieme. Na nočnú dopravu sú rôzne pohľady, negatívne sú zvyčajne z dôvodu vandalizmu, prepravy podnapitých cestujúcich, výtržníctva a podobne," hovorí Weigl.

Nočné spoje v Košiciach

V Košiciach funguje päť autobusových a jedna trolejbusová nočná linka. Všetky spájajú Staré mesto so sídliskami a s okrajovými časťami. Začínajú premávať po 23. hodine, končia okolo 4.30 ráno. Premávajú väčšinou v hodinových intervaloch. Ich vyťaženosť je najväčšia v noci z piatku na sobotu a zo soboty na nedeľu.

Od augusta tohto roku na linke č. 103 do Krásnej nad Hornádom experimentálne zaviedli tzv. zachádzanie nočných spojov. Na požiadanie cestujúceho môže vodič zájsť na zastávku v obci, ktorá nie je v cestovnom poriadku. Podľa dopravného riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice Štefana Dutku zmeny v nočných spojoch v najbližšom čase nechystajú. (sen)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 101
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 244
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 001
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 667
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 515
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 310
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 279
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 092
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu